Brak możliwości odblokowania dysku zabezpieczonego Bitlockerem mimo poprawnego hasła (po zawieszeniu odszyfrowywania)
: 28 sty 2020, 13:13
Posiadam dysk zewnętrzny o pojemności 2 TB zaszyfrowany BitLockerem. Ostatnio
postanowiłem odszyfrować zawartość dysku na komputerze Dell Latitude E5530 (system Windows 10 po aktualizacji z Windows 7). Wpisałem poprawne hasło i rozpocząłem proces odszyfrowywania.
Z uwagi na to, iż trwało to dość długo postanowiłem zrobić to kiedy indziej i wstrzymałem proces odszyfrowywania (na poziomie ok. 4.2 %). Następnie za pomocą bezpiecznego usuwania sprzętu i wysuwania nośników odłączyłem dysk. Gdy kolejnym razem podpiąłem dysk, już
nie mogłem odblokować dysku. Mimo wpisania poprawnego hasła pojawia się
komunikat z informacją, że hasło jest niepoprawne.
Nie mam dostępu do komputera na którym szyfrowałem dysk, ani do klucza odzyskiwania. Mam
jedynie dostęp do komputera na którym rozpocząłem proces odszyfrowywania,
ale na którym nie został dokończony.
Jaka może być przyczyna? Dlaczego poprawne hasło nie działa? Czy można mimo wszystko odblokować dysk lub wznowić proces deszyfrowania?
postanowiłem odszyfrować zawartość dysku na komputerze Dell Latitude E5530 (system Windows 10 po aktualizacji z Windows 7). Wpisałem poprawne hasło i rozpocząłem proces odszyfrowywania.
Z uwagi na to, iż trwało to dość długo postanowiłem zrobić to kiedy indziej i wstrzymałem proces odszyfrowywania (na poziomie ok. 4.2 %). Następnie za pomocą bezpiecznego usuwania sprzętu i wysuwania nośników odłączyłem dysk. Gdy kolejnym razem podpiąłem dysk, już
nie mogłem odblokować dysku. Mimo wpisania poprawnego hasła pojawia się
komunikat z informacją, że hasło jest niepoprawne.
Nie mam dostępu do komputera na którym szyfrowałem dysk, ani do klucza odzyskiwania. Mam
jedynie dostęp do komputera na którym rozpocząłem proces odszyfrowywania,
ale na którym nie został dokończony.
Jaka może być przyczyna? Dlaczego poprawne hasło nie działa? Czy można mimo wszystko odblokować dysk lub wznowić proces deszyfrowania?