Dell w F1
: 29 lip 2008, 16:04
Formuła 1 jest znana jako najbardziej zaawansowana technicznie dziedzina sportu na świecie. Aby utrzymać się w czołówce, drużyny muszą operować na najwyższym poziomie i z wielką precyzją. Emocje i sukces wyścigów w wielkim stopniu polega na najnowszych osiągnięciach technologicznych. Pomagają one drużynom wpłynąć na poprawę zachowania bolidu na torze.
W piątym roku swojego istnienia, świeżo po stworzeniu nowej załogi, ekipa BMW Sauber potrzebowała niezawodnego partnera IT, będącego w stanie zapewnić swój serwis w 15 różnych krajach w ciągu roku. Ekipa BMW Sauber F1 rozpoczęła współpracę z Dell’em w maju 2006 roku. Od tego czasu wciąż rozwijają kooperację, projektując m.in. nowe stanowisko zmiany opon i uzupełniania paliwa, a także opracowując system pomocy technicznej, zapewniający rozwiązanie problemu w ciągu zaledwie godziny, bez względu na lokalizację zgłoszenia.
Bez DELL’a nie ma wyścigu
Każdy start bolidu w wyścigu wymaga unikatowo zmodyfikowanego oprogramowania - dostosowanego specjalnie do specyfiki trasy, jak np. wąskich uliczek Monako lub szybkiego toru Monza w Mediolanie. Inżynierowie ekipy BMW Sauber F1 Team, pracujący na notebookach Dell™ Latitude™ 820 z procesorem Intel® Centrino® Duo przesyłają dostosowane do wyścigu programy na komputer pokładowy bolidu. Bez nich, ani Heidfeld ani Kubica nie mogliby wystartować.
Mobilność jest dla nas kluczowa
Ekipa BMW Sauber F1 projektuje, testuje i wytwarza samochody ścigające się każdego roku na wielu torach rozrzuconych na całym świecie. Właśnie z tego powodu powstało mobilne stanowisko zmiany opon i uzupełniania paliwa, oparte o produkty Dell’a i Intela. Składana stalowa walizka z wbudowanym systemem chłodzenia może być przewieziona tam, gdzie aktualnie odbywają się wyścigi. Gdziekolwiek podróżuje ekipa, zjawia się też technologia.
Mobilne stanowisko zmiany opon i uzupełniania paliwa DELL to między innymi:
• Serwer Dell™ PowerEdge™ 1950 – serwer dostarczający wysoką wydajność procesorów Dual-Core Intel® Xeon® w dużo smuklejszej wersji – ułatwiając przenoszenie sprzętu wg potrzeb.
• Notebooki Dell™ Latitude™ D820 z procesorami Intel® Centrino® Duo – potencjał graficzny i niezwykła wydajność. Ekipa BMW Sauber F1 Team uzywa ich do aplikacji takich jak Atlas (telemetria) i Matlab (kalkulacje).
• Panoramiczne monitory Dell™ UltraSharp™ 2007 WFP umożliwiające zastosowanie wielu zaawansowanych technik, między innymi picture in picture (PIP).
Niesamowita prędkość – także w przetwarzaniu danych
Bolid BMW zawiera ponad 100 czujników. Dane kolekcjonowane są podczas wyścigu, gdy samochód osiąga prędkość ponad 300km/h. Dane te przetwarzane są przez Dell™ oparte o Intela serwery PowerEdge™ 1950 oraz notebooki Dell™ Latitude™ z procesorem Intel® Centrino® Duo.
Te dane, od temperatury oleju i ciepłoty hamulca przez zużycie opon aż do konsumpcji paliwa, będą miały wpływ na strategie przejazdu na tym konkretnym torze.
Rzut oka na technologie informacyjne BMW Sauber F1Team:
HARDWARE
• Serwery Dell™ PowerEdge™
• Notebooki Dell™ Latitude™ D820
• Monitory panoramiczne Dell™ UltraSharp™ 2007 WFP
• Stacja robocza Dell™ Precision™ 690
SOFTWARE
• Atlas
• Metla
• Windows® XP
SERWISY
• Infrastructure Consulting Services (ICS)
• Dell™ Platinum Enterprise Support
• Dell™ Premier Pages™
Case study (w języku angielskim): http://www.dellf1.com/pdf/case-study-the-inside-track.pdf
Źródła: http://www.dellf1.com, http://whitepapers.zdnet.co.uk
W piątym roku swojego istnienia, świeżo po stworzeniu nowej załogi, ekipa BMW Sauber potrzebowała niezawodnego partnera IT, będącego w stanie zapewnić swój serwis w 15 różnych krajach w ciągu roku. Ekipa BMW Sauber F1 rozpoczęła współpracę z Dell’em w maju 2006 roku. Od tego czasu wciąż rozwijają kooperację, projektując m.in. nowe stanowisko zmiany opon i uzupełniania paliwa, a także opracowując system pomocy technicznej, zapewniający rozwiązanie problemu w ciągu zaledwie godziny, bez względu na lokalizację zgłoszenia.
Bez DELL’a nie ma wyścigu
Każdy start bolidu w wyścigu wymaga unikatowo zmodyfikowanego oprogramowania - dostosowanego specjalnie do specyfiki trasy, jak np. wąskich uliczek Monako lub szybkiego toru Monza w Mediolanie. Inżynierowie ekipy BMW Sauber F1 Team, pracujący na notebookach Dell™ Latitude™ 820 z procesorem Intel® Centrino® Duo przesyłają dostosowane do wyścigu programy na komputer pokładowy bolidu. Bez nich, ani Heidfeld ani Kubica nie mogliby wystartować.
Mobilność jest dla nas kluczowa
Ekipa BMW Sauber F1 projektuje, testuje i wytwarza samochody ścigające się każdego roku na wielu torach rozrzuconych na całym świecie. Właśnie z tego powodu powstało mobilne stanowisko zmiany opon i uzupełniania paliwa, oparte o produkty Dell’a i Intela. Składana stalowa walizka z wbudowanym systemem chłodzenia może być przewieziona tam, gdzie aktualnie odbywają się wyścigi. Gdziekolwiek podróżuje ekipa, zjawia się też technologia.
Mobilne stanowisko zmiany opon i uzupełniania paliwa DELL to między innymi:
• Serwer Dell™ PowerEdge™ 1950 – serwer dostarczający wysoką wydajność procesorów Dual-Core Intel® Xeon® w dużo smuklejszej wersji – ułatwiając przenoszenie sprzętu wg potrzeb.
• Notebooki Dell™ Latitude™ D820 z procesorami Intel® Centrino® Duo – potencjał graficzny i niezwykła wydajność. Ekipa BMW Sauber F1 Team uzywa ich do aplikacji takich jak Atlas (telemetria) i Matlab (kalkulacje).
• Panoramiczne monitory Dell™ UltraSharp™ 2007 WFP umożliwiające zastosowanie wielu zaawansowanych technik, między innymi picture in picture (PIP).
Niesamowita prędkość – także w przetwarzaniu danych
Bolid BMW zawiera ponad 100 czujników. Dane kolekcjonowane są podczas wyścigu, gdy samochód osiąga prędkość ponad 300km/h. Dane te przetwarzane są przez Dell™ oparte o Intela serwery PowerEdge™ 1950 oraz notebooki Dell™ Latitude™ z procesorem Intel® Centrino® Duo.
Te dane, od temperatury oleju i ciepłoty hamulca przez zużycie opon aż do konsumpcji paliwa, będą miały wpływ na strategie przejazdu na tym konkretnym torze.
Rzut oka na technologie informacyjne BMW Sauber F1Team:
HARDWARE
• Serwery Dell™ PowerEdge™
• Notebooki Dell™ Latitude™ D820
• Monitory panoramiczne Dell™ UltraSharp™ 2007 WFP
• Stacja robocza Dell™ Precision™ 690
SOFTWARE
• Atlas
• Metla
• Windows® XP
SERWISY
• Infrastructure Consulting Services (ICS)
• Dell™ Platinum Enterprise Support
• Dell™ Premier Pages™
Case study (w języku angielskim): http://www.dellf1.com/pdf/case-study-the-inside-track.pdf
Źródła: http://www.dellf1.com, http://whitepapers.zdnet.co.uk