Kilka pytań odnośnie gwarancji
: 04 gru 2010, 18:08
Witam serdecznie,
mam kilka pytań odnośnie gwarancji, dodam że zostało mi jeszcze ok 340 dni gwarancji NBD. Rzecz tyczy się laptopa DELL STUDIO 1535, zakupiony za pośrednictwem operatora telefonii Plus.
1. Mam bardzo duże problemy z zawiasami - są luźne, klapa lata jak szalona, odpadł mi nawet jej kawałek - wszystko na skutek luzów na zawiasach, otwierania i zamykania klapy. Laptop nie upadł mi ani razu na ziemię, nie jest to żadne uszkodzenie "fizyczne" spowodowane moją nieostrożnością. Czy zawiasy w tym laptopie podlegają gwarancji?
Swoje pytanie kieruje tu na forum, ponieważ z problemem borykam się od roku, rok temu też powiadomiłem o problemie serwis - na to dostałem odpowiedź, że zawiasy nie podlegają gwarancji. Ostatnio również zadzwoniłem na infolinię i zapytałem się jak tam sprawa zawiasów - Pan uświadomił mnie że uszkodzenia zawiasów to uszkodzenia spowodowane złym użytkowaniem komputera przez użytkownika - jestem w szoku, że taka firma jak Dell pozwala sobie na takie "samosądy" wobec swoich klientów. Rozumiem, że zdarzają się nieuczciwi użytkownicy, ale czemu stawia się przed takimi osądami każdego klienta? Niestety ale klapa była tak popękana, że postanowiłem załatwić to na własną rękę, nie czekając NA ŁASKĘ firmy Dell. Sprzyja mi okoliczność, że mieszkam 500 metrów od oficjalnego serwisu Della (od niedawna). Mam też tam znajomych, więc poprosiłem kolegę który zajmuje się tym na co dzień o wymianę tego komponentu. Wcześniej nabyłem potrzebny element (klapę) na aukcji internetowej (w bardzo korzystnej cenie, produkt nowy - zapakowany identycznie jak otrzymuje takie rzeczy serwis - oznajmił mój znajomy). Ku mojemu zaskoczeniu, kolega oznajmił mi, że do serwisu przychodzą laptopy z uszkodzonymi zawiasami i są naprawiane bez żadnego "aj waj". Więc czegoś tu nie rozumiem. Czy gwarancja NBD nie upoważnia mnie do takiej naprawy? Czy lepiej byłoby jakbym zadzwonił na infolinię i oznajmił że zacięły mi się zawiasy i nie mogę otworzyć komputera, a był mi niezbędny i sam podjąłem próbę otwarcia klapy i w tym momencie ją uszkodziłem. Może w ten sposób trzeba "kombinować" z serwisem firmy Dell?
2. Czy jest możliwość w przypadku gwarancji NBD, wysłać laptopa do naprawy w formie CAR? Załóżmy przypadek, że pracuję, nie mogę w pracy oddać laptopa do naprawy, ponieważ ciągle się przemieszczam, nie mam rodziny, nie mam komu zostawić komputera żeby przypilnował naprawy. Czy mogę go po prostu wysłać do serwisu? Umówić się przez infolinię, że go wyślę do ich serwisu, bo po prostu tak mi jest wygodniej.
Serdecznie pozdrawiam, mam nadzieję że ktoś będzie w stanie odpowiedzieć na moje pytania.
mam kilka pytań odnośnie gwarancji, dodam że zostało mi jeszcze ok 340 dni gwarancji NBD. Rzecz tyczy się laptopa DELL STUDIO 1535, zakupiony za pośrednictwem operatora telefonii Plus.
1. Mam bardzo duże problemy z zawiasami - są luźne, klapa lata jak szalona, odpadł mi nawet jej kawałek - wszystko na skutek luzów na zawiasach, otwierania i zamykania klapy. Laptop nie upadł mi ani razu na ziemię, nie jest to żadne uszkodzenie "fizyczne" spowodowane moją nieostrożnością. Czy zawiasy w tym laptopie podlegają gwarancji?
Swoje pytanie kieruje tu na forum, ponieważ z problemem borykam się od roku, rok temu też powiadomiłem o problemie serwis - na to dostałem odpowiedź, że zawiasy nie podlegają gwarancji. Ostatnio również zadzwoniłem na infolinię i zapytałem się jak tam sprawa zawiasów - Pan uświadomił mnie że uszkodzenia zawiasów to uszkodzenia spowodowane złym użytkowaniem komputera przez użytkownika - jestem w szoku, że taka firma jak Dell pozwala sobie na takie "samosądy" wobec swoich klientów. Rozumiem, że zdarzają się nieuczciwi użytkownicy, ale czemu stawia się przed takimi osądami każdego klienta? Niestety ale klapa była tak popękana, że postanowiłem załatwić to na własną rękę, nie czekając NA ŁASKĘ firmy Dell. Sprzyja mi okoliczność, że mieszkam 500 metrów od oficjalnego serwisu Della (od niedawna). Mam też tam znajomych, więc poprosiłem kolegę który zajmuje się tym na co dzień o wymianę tego komponentu. Wcześniej nabyłem potrzebny element (klapę) na aukcji internetowej (w bardzo korzystnej cenie, produkt nowy - zapakowany identycznie jak otrzymuje takie rzeczy serwis - oznajmił mój znajomy). Ku mojemu zaskoczeniu, kolega oznajmił mi, że do serwisu przychodzą laptopy z uszkodzonymi zawiasami i są naprawiane bez żadnego "aj waj". Więc czegoś tu nie rozumiem. Czy gwarancja NBD nie upoważnia mnie do takiej naprawy? Czy lepiej byłoby jakbym zadzwonił na infolinię i oznajmił że zacięły mi się zawiasy i nie mogę otworzyć komputera, a był mi niezbędny i sam podjąłem próbę otwarcia klapy i w tym momencie ją uszkodziłem. Może w ten sposób trzeba "kombinować" z serwisem firmy Dell?
2. Czy jest możliwość w przypadku gwarancji NBD, wysłać laptopa do naprawy w formie CAR? Załóżmy przypadek, że pracuję, nie mogę w pracy oddać laptopa do naprawy, ponieważ ciągle się przemieszczam, nie mam rodziny, nie mam komu zostawić komputera żeby przypilnował naprawy. Czy mogę go po prostu wysłać do serwisu? Umówić się przez infolinię, że go wyślę do ich serwisu, bo po prostu tak mi jest wygodniej.
Serdecznie pozdrawiam, mam nadzieję że ktoś będzie w stanie odpowiedzieć na moje pytania.