Latitude E6430 problemy z GSM
: 21 lip 2020, 09:52
Posiadam Latitude E6430 z zainstalowanym Windows 10. Laptop ma wbudowany modem DW5560. Miesiąc temu korzystałem z internetu GSM w sieci PLAY, wszystko było OK. Tydzień temu chciałem ponownie skorzystać z tego połączenia, ale nie mogę, bo modem wykrywa połączenie (operatora) a pod spodem widnieje napis ROZŁĄCZONO. Gdy ręcznie chcę uzyskać połączenie, to dostaję komunikat "Nie można połączyć się z tą siecią. Dane komórkowe nie działają poprawnie. Spróbuj ponownie później." Gdy wymienię kartę SIM na innego operatora, to zachowanie modemu jest identyczne.
Moje pytanie: czy to jest wina programowa (konflikt z windows 10) , czy modem DE5560 jest uszkodzony (chociaż jest poprawnie wykrywany przez system (producent, model, oprogramowanie układowe, typ sieci, klasa danych, IMEI, IMSI, identyfikator SIM ICCID)? Gdzie popełniam błąd?
Chyba jednak "padnięty" jest modem, bo zainstalowałem Dell Mobile Broadband Manager i w zakładce INFORMACJE O SYSTEMIE nie mam nic więcej poza wersją oprogramowania. W zakładce POŁĄCZENIE - Brak komunikacji w przenośnym urządzeniu szerokopasmowym.
Trochę to dziwne (mnie wprowadziło w błąd), bo windows 10 wykrywa informacje o modemie GSM i operatorze, a zainstalowany program już tego nie widzi.
Moje pytanie: czy to jest wina programowa (konflikt z windows 10) , czy modem DE5560 jest uszkodzony (chociaż jest poprawnie wykrywany przez system (producent, model, oprogramowanie układowe, typ sieci, klasa danych, IMEI, IMSI, identyfikator SIM ICCID)? Gdzie popełniam błąd?
Chyba jednak "padnięty" jest modem, bo zainstalowałem Dell Mobile Broadband Manager i w zakładce INFORMACJE O SYSTEMIE nie mam nic więcej poza wersją oprogramowania. W zakładce POŁĄCZENIE - Brak komunikacji w przenośnym urządzeniu szerokopasmowym.
Trochę to dziwne (mnie wprowadziło w błąd), bo windows 10 wykrywa informacje o modemie GSM i operatorze, a zainstalowany program już tego nie widzi.