Strona 1 z 1

Problem z USB 3.0 w Vostro 3550

: 24 cze 2011, 19:56
autor: Kicu
Witam

Omówiłem już problem na forum x-kom, ale nie zaszkodzi chyba omówić go i tutaj. Z tego co widzę w internecie, temat nie jest nowy i nie ja jeden mam z tym problemy, aczkolwiek nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedz.
Posiadam Dell-a Vostro 3550 od jakichś 2 tygodni (zakupiony w x-kom). Początkowo wszystko było w jak najlepszym porządku. Pewnego dnia zostawiłem jednak laptopa na jakieś 2 godzinki włączonego i poszedłem coś tam robić. Wracam i nie działa mi myszka. Okazało się, że przestały działać nagle oba wejścia USB 3.0. Bałem się, że to wina sprzętu, no ale przeinstalowałem sterowniki i zaskoczyło. Problem niestety zaczął się powtarzać. Obecnie USB 3.0 potrafi się wyłączyć nawet 2 razy dziennie, a czasem potrafi chodzić przez 1-2 dni i jest OK. Wszystko pozostałe działa. USB 2.0 również.
Gdy USB 3.0 przestaje działać to znika również całkowicie z menadżera urządzeń. Po podłączeniu choćby myszki czy dysku przenośnego, nie ma w nim zasilania.

Ogólnie pomaga przeinstalowanie sterowników i wszystko wraca do normy na jakiś czas, jednak niekiedy muszę nawet 3-4 razy instalować i odinstalowywać drivery, aby wreszcie USB zaskoczyło.

Ktoś spotkał się z podobnym problemem? Sprawdzałem BIOS i wszystko wydaje mi się, że jest tam okej. Co gorsze, problem pojawił się nagle. Nie wydaje mi się, żebym instalował coś wtedy. Może jedynie aktualizacje Windowsa. Tak na marginesie... pracuję na Windows 7 Professional, wersja 64 bity.

Re: Problem z USB 3.0 w Vostro 3550

: 11 lip 2011, 11:47
autor: duszek
Spróbuj zabronić systemowi wyłączania zasilania na tych portach. Wejdź w manager urządzeń, właściwości portu USB, i tam w ostatniej zakładce odznacz pole zezwalające na wyłączanie zasilania.
BTW, zainstalowany Service Pack?

Re: Problem z USB 3.0 w Vostro 3550

: 10 sie 2012, 22:33
autor: Nemetrix
Witam!
Mam podobny problem z USB 3.0. Posiadam Dell`a Vostro 3750 z i5, 4 GB RAM, GeForce GT 525M i Windowsem 7 64 bit. Mam dysk zewnętrzny z własnym zasilaniem działający pod USB 3.0. Jakiś czas temu wszystko było ok, ale teraz dysk potrafi się rozłączyć po kilkunastu sekundach od podłączenia. Zainstalowałem nowe sterowniki, wyłączyłem opcję oszczędzenia energii i możlwość odcięcia przez system portów USB - nic nie pomogło. Znalazłem na oficjalnym forum Dell`a, że może to być wada fabryczna :( (http://en.community.dell.com/support-fo ... 46899.aspx) Aczkolwiek tam mają problem, żeby im dwa porty USB 3.0 działały jednocześnie, u mnie niestety żaden nie chce pojedynczo działać... W poniedziałek wykonam telefon do pomocy technicznej, choć prawdopodobnie to nic nie da. Kupa kasy poszła na zakup a tu takie kwiatki wychodzą...