Strona 1 z 1

HELP proszę...

: 25 kwie 2016, 01:24
autor: juna13
Internal hard disk drive not found
To resolve this issue, try to reset the drive
No bootable devices--strike F1 to retry boot, F2 enter Setup Menu, F5 enter PSA

Oto taki komunikat uniemożliwia mi włącznie laptopa. Przed chwilą było jeszcze wszytko normalnie, a potem jak wyskoczył ten tekst to za nic w świecie nie jestem w stanie go przekonać, że wszystko ma na miejscu.......
Błagam: Pomocy! Potrzebny jest mi do pracy (studia)

Re: HELP proszę...

: 25 kwie 2016, 07:37
autor: adam.m
Jak pokaże się komunikat, to wciśnij F5, żeby przejść do diagnostyki. Diagnostyka powinna rozpocząć się automatycznie.
daj znać co wyszło.

Re: HELP proszę...

: 25 kwie 2016, 15:50
autor: juna13
Cały test przeszedł pozytywnie. A komunikat nadal uniemożliwia uruchomienie...

Re: HELP proszę...

: 25 kwie 2016, 16:27
autor: piotr_solek
Odłącz go na chwilę od zasilacza, baterii. Laptop nie doznał lekkiego wstrząsu przed tym komunikatem? Co to za model i system masz w laptopie.

Spokojnie, możesz sobie zamówić, obudowę pod dysk zewnętrzny (na wszelki wypadek) . Koszt nieduży a będziesz mogła sobie podłączyć dysk z laptopa i skopiować dane na inny komputer.

Re: HELP proszę...

: 25 kwie 2016, 16:45
autor: juna13
Od 4 dni laptop nie zmieniał położenia (na stole, z podkładką chłodzącą). Model to: XPS 15 9530 i7, system: Windows 8

Re: HELP proszę...

: 25 kwie 2016, 19:41
autor: piotr_solek
juna13 pisze:Model to: XPS 15 9530 system: Windows 8


Tam masz zapewne dysk typu SSD? Jak masz utworzony zewnętrzny nośnik "recovery" (np na usb) to możesz spróbować zainicjować naprawę.

Re: HELP proszę...

: 25 kwie 2016, 20:02
autor: adam.m
Myślę, że warto by odpalić komputer z płyty przy użyciu np Ubuntu Live CD, albo Hiren Boot CD i sprawdzić, czy dysk w ogóle jest widoczny. Jeśli tak, to od razu skopiować dane na zew nośnik.
Można też wejść przez F2 do BIOSu i przywrócić ustawienia domyślne (może przełączył się tryb z UEFI na Legacy).

Re: HELP proszę...

: 26 kwie 2016, 00:32
autor: juna13
Dziękuję bardzo za Wasze wykwalifikowane rady. Ja jestem całkowitym laikiem w tych dziedzinach... jutro oddam komputer do naprawy do serwisu. (Boję się, że takim gmeraniem mogłabym tylko pogorszyć sprawę.) Poinformuję Was o wynikach ;)