Dell Inspiron 15 7537 problem z grafiką Intel (blue screen)
: 25 paź 2015, 12:44
Cześć, zwracam się do Was z prośbą o pomoc w rozwiązaniu zagadkowego problemu ze zintegrowaną kartą graficzną.
Aktualnie laptop działa na systemie win10, jest n bieżąco aktualizowany i czyszczony. Problem pojawił się około miesiac temu.
Pierwsze objawy jakie zauważyłem to brak wybudzania ekranu po zamknięciu klapy (mam ustawione, żeby zamknięcie nie powodowało wyłączania/usypiania laptopa). Co jakiś czas po dłuższym działaniu otworzenie urządzenia nie włącza ekranu i jedyne co mogę zrobić to twardy reset przez przytrzymanie włącznika.
Drugi objaw to ekran blue screen z komunikatem o problemie z kartą graficzną i restart komputera po podłączeniu kabla hdmi do gniazda lub jego odłączenie. Po restarcie wszystko oczywiście działa bez problemu, ale w momencie wpięcia lub wyjęcia kabla pojawia się w/w komunikat.
Trzeci objaw - próba reinstalacji sterownika grafiki intel kończy się niebieskim ekranem i komunikatem błędu o karcie graficznej.
Czwarty objaw - próba testu komputera przez aplikację SupportAssist kończy się niebieskim ekranem w momencie przejścia do testu karty graficznej Intel.
Co ciekawe, po resecie laptop działa w porządku aż do kolejnej próby z w/w czynności.
Nie mam pojęcia jak wymusić działanie tylko karty Nvidia żeby sprawdzić czy na niej będą się pojawiały w/w problemy.
Proszę o pomoc, chciałbym uniknąć reinstalacji całego systemu (laptop ma raptem niewiele ponad rok) a już tym bardziej wysyłki do serwisu (pracuję na laptopie) i nie mogę chwilowo zostać bez komputera.
Pozdrawiam
Aktualnie laptop działa na systemie win10, jest n bieżąco aktualizowany i czyszczony. Problem pojawił się około miesiac temu.
Pierwsze objawy jakie zauważyłem to brak wybudzania ekranu po zamknięciu klapy (mam ustawione, żeby zamknięcie nie powodowało wyłączania/usypiania laptopa). Co jakiś czas po dłuższym działaniu otworzenie urządzenia nie włącza ekranu i jedyne co mogę zrobić to twardy reset przez przytrzymanie włącznika.
Drugi objaw to ekran blue screen z komunikatem o problemie z kartą graficzną i restart komputera po podłączeniu kabla hdmi do gniazda lub jego odłączenie. Po restarcie wszystko oczywiście działa bez problemu, ale w momencie wpięcia lub wyjęcia kabla pojawia się w/w komunikat.
Trzeci objaw - próba reinstalacji sterownika grafiki intel kończy się niebieskim ekranem i komunikatem błędu o karcie graficznej.
Czwarty objaw - próba testu komputera przez aplikację SupportAssist kończy się niebieskim ekranem w momencie przejścia do testu karty graficznej Intel.
Co ciekawe, po resecie laptop działa w porządku aż do kolejnej próby z w/w czynności.
Nie mam pojęcia jak wymusić działanie tylko karty Nvidia żeby sprawdzić czy na niej będą się pojawiały w/w problemy.
Proszę o pomoc, chciałbym uniknąć reinstalacji całego systemu (laptop ma raptem niewiele ponad rok) a już tym bardziej wysyłki do serwisu (pracuję na laptopie) i nie mogę chwilowo zostać bez komputera.
Pozdrawiam