Strona 1 z 1

Dell Inspiron 15 7537 problem z grafiką Intel (blue screen)

: 25 paź 2015, 12:44
autor: barkopec
Cześć, zwracam się do Was z prośbą o pomoc w rozwiązaniu zagadkowego problemu ze zintegrowaną kartą graficzną.

Aktualnie laptop działa na systemie win10, jest n bieżąco aktualizowany i czyszczony. Problem pojawił się około miesiac temu.
Pierwsze objawy jakie zauważyłem to brak wybudzania ekranu po zamknięciu klapy (mam ustawione, żeby zamknięcie nie powodowało wyłączania/usypiania laptopa). Co jakiś czas po dłuższym działaniu otworzenie urządzenia nie włącza ekranu i jedyne co mogę zrobić to twardy reset przez przytrzymanie włącznika.
Drugi objaw to ekran blue screen z komunikatem o problemie z kartą graficzną i restart komputera po podłączeniu kabla hdmi do gniazda lub jego odłączenie. Po restarcie wszystko oczywiście działa bez problemu, ale w momencie wpięcia lub wyjęcia kabla pojawia się w/w komunikat.
Trzeci objaw - próba reinstalacji sterownika grafiki intel kończy się niebieskim ekranem i komunikatem błędu o karcie graficznej.
Czwarty objaw - próba testu komputera przez aplikację SupportAssist kończy się niebieskim ekranem w momencie przejścia do testu karty graficznej Intel.

Co ciekawe, po resecie laptop działa w porządku aż do kolejnej próby z w/w czynności.

Nie mam pojęcia jak wymusić działanie tylko karty Nvidia żeby sprawdzić czy na niej będą się pojawiały w/w problemy.

Proszę o pomoc, chciałbym uniknąć reinstalacji całego systemu (laptop ma raptem niewiele ponad rok) a już tym bardziej wysyłki do serwisu (pracuję na laptopie) i nie mogę chwilowo zostać bez komputera.

Pozdrawiam

Re: Dell Inspiron 15 7537 problem z grafiką Intel (blue scre

: 26 paź 2015, 09:47
autor: MarekatDell
Witaj.

Pobierz aplikację Dell SupportAsissts - http://dell.to/1Dno8TL i przetestuj komputer.
Daj znać i wyślij wyniki.

Czy ten sam problem występował podczas pracy na innym systemie operacyjnym Windows?

Re: Dell Inspiron 15 7537 problem z grafiką Intel (blue scre

: 26 paź 2015, 17:53
autor: barkopec
Dziękuję za odpowiedź. Tak jak napisałem powyżej użyłem już aplikacji Dell SupportAsissts i za każdym razem kończy się to tak samo, czyli błędem, niebieskim ekranem i restartem komputera. Postaram się zrobić zdjęcie ekranu gdy pojawi się treść komunikatu, bo chwilkę to się wyświetla. Poniżej załączam prtscr z Dell SupportAsissts.

Po kontakcie z infolinią Dell'a dowiedziałem się tylko, że to nie jest ich wina i nie mają jak pomóc. No i że to problem producenta karty graficznej, tylko że kupując laptop Dell nie kupiłem każdej części osobno, a urządzenie jako całość... Jak tak dalej pójdzie to poważnie pomyślę nad przesiadką na stabilnego Mac'a.

EDIT: Problem na win8/8.1 nie występował, ale też nie jestem w stanie stwierdzić, czy pojawił się zaraz po aktualizacji do Win10 czy po jakimś czasie, ale raczej z nastawieniem na to drugie, być może po którejś aktualizacji sterownika grafiki. Niestety tak jak napisałem próba odinstalowania sterownika kończy się restartem.

Re: Dell Inspiron 15 7537 problem z grafiką Intel (blue scre

: 27 paź 2015, 17:14
autor: piotr_solek
By wykluczyć, samemu, problem powstały być może po aktualizacji do win 10 trzeba użyć drugiego dysku. Jeśli nie chcesz na razie robić reinstalacji (która i tak cię może czekać) to jedyne wyjście.

Re: Dell Inspiron 15 7537 problem z grafiką Intel (blue scre

: 27 paź 2015, 18:21
autor: barkopec
Ok, mam drugi dysk, ale co masz dokładnie na myśli? Swoją drogą można na stałe włączyć kartę graficzną nvidia? W bios takiej opcji nie znalazłem.

Re: Dell Inspiron 15 7537 problem z grafiką Intel (blue scre

: 28 paź 2015, 08:54
autor: piotr_solek
Ja bym postawił system Windows 8.1 lub 10 z kompletem sterowników. Test. Jak się powtórzy problem to serwis będzie się cieszyć. Co do grafiki to poszukaj na necie o technologii Nvidia's Optimus.