Witajcie, mam problem z ekranem. Od dłuższego czasu dostrzegam bezkolorowy pasek przechodzący poziomo przez środek ekranu, który zniekształca obraz podczas oglądania na pełnym ekranie filmów lub grania lub scrollowania stron internetowych. Jest to na tyle irytujące, że postanowiłem zwrócić się do mądrych głów z tego forum, które mi polecono. Od razu powiem, że formatowanie nic nie daje, aktualizowanie sterowników też, zainstalowałem wszystkie kodeki - dalej nic. Próbowałem kombinować w ustawieniach karty graficznej (jest to NVIDIA GeForce GT 650M
+ Intel HD Graphics 4000 - zintegrowana) - to również w niczym nie pomogło. Czy jest jeszcze jakiś inny sposób, którego warto spróbować aby usunąć ten problem?
Dell Inspiron 7720 - problem z ekranem
-
bu
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 maja 2015, 15:59
-
Ka
- Dellmania SuperUser
- Posty: 262
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 15:20
Re: Dell Inspiron 7720 - problem z ekranem
Witaj
Kiedy ten problem powstał? Chodzi mi konkretnie w jakim momencie, czy np. aktualizowałeś sterownik do karty, czy samoistnie się pojawił. Proponowałabym zrobienie testu kart graficznych, czyli Intel i Nvidii, oraz monitora za pomocą Support Assist/My Dell które masz fabrycznie zainstalowane w laptopie, a jeśli nie masz to pobierz.
Moje drugie pytanie brzmi - czy w grach korzystasz z karty Nvidii? Jak wiadomo, karta Intel jest podstawową kartą więc przeważnie z niej się korzysta, a dodatkową kartę to typowo do gier.
Jak na razie więcej pomysłów nie mam, ale jak na jakiś wpadnę to od razu tutaj napiszę
Kiedy ten problem powstał? Chodzi mi konkretnie w jakim momencie, czy np. aktualizowałeś sterownik do karty, czy samoistnie się pojawił. Proponowałabym zrobienie testu kart graficznych, czyli Intel i Nvidii, oraz monitora za pomocą Support Assist/My Dell które masz fabrycznie zainstalowane w laptopie, a jeśli nie masz to pobierz.
Moje drugie pytanie brzmi - czy w grach korzystasz z karty Nvidii? Jak wiadomo, karta Intel jest podstawową kartą więc przeważnie z niej się korzysta, a dodatkową kartę to typowo do gier.
Jak na razie więcej pomysłów nie mam, ale jak na jakiś wpadnę to od razu tutaj napiszę
Dell Inspiron 15 3537, 15", Intel Core i7-4500U CPU 1,8 - 3GHz, Windows 8.1 64bit, 8GB RAM, pojemność dysku 1TB, grafika AMD Radeon HD 8850M + Intel HD Graphics 4400.
-
bu
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 maja 2015, 15:59
Re: Dell Inspiron 7720 - problem z ekranem
raczej samoistnie, nie rozumiem na czym polega rzecz, grając w Tibie ekran trzeszczy, grając w LoLa wszystko jest ok, jak gram w csa to tez z kolei jest inaczej, a jak ogladam filmy na full screenie to bardzo brzydko to wyglada. Właśnie jestem po zrobieniu testu Support Assistem i wynik to zaakceptowany. Podczas próby kart obraz dawany z Nvidi był bardziej przymulony i sie ciął. Do intela nie mam zarzutów. Nvidia miała również mniejsze fpsy. Nie wiem co z tym zrobić. Zostało mi 21 dni gwarancji z tego co pokazuje Support i zastanawiam się czy tego nie wykorzystać.
Czy jest coś co jeszcze mogę zrobić?
Czy jest coś co jeszcze mogę zrobić?
-
bu
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 maja 2015, 15:59
-
Ka
- Dellmania SuperUser
- Posty: 262
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 15:20
Re: Dell Inspiron 7720 - problem z ekranem
Lepiej sprawdzić podstawowe rzeczy i upewnić się, czy problemem nie jest jakiś sterownik, niż żeby skazać laptopa na rozbiórkę
Spróbuj odświeżyć system, polecam zrobić przed tym punkt przywracania systemu i przenieść pliki ważne na pendrive/dysk zewnętrzny (dla pewności, gdyby coś poszło nie tak). Krótko wyjaśnię na czym polega "Odświeżanie systemu" - przywraca fabryczne ustawienia systemu oraz początkowe wersje sterowników. Dzięki temu sprawdzisz, czy problem powodował nowszy sterownik.
Jeśli problem jest nadal taki sam to zainstaluj najnowsze sterowniki do karty graficznej Nvidii. Jeśli karta Intel działa bardzo dobrze, to nie widzę tutaj sensu aktualizować do niego sterownik.
Gdyby problem nadal występował, wtedy można by było wysłać laptopa na gwarancję, bo jeśli nadal możesz z niego skorzystać, to nie opłaca się rozbierać samemu laptopa, bo wtedy traci się gwarancję.
Spróbuj odświeżyć system, polecam zrobić przed tym punkt przywracania systemu i przenieść pliki ważne na pendrive/dysk zewnętrzny (dla pewności, gdyby coś poszło nie tak). Krótko wyjaśnię na czym polega "Odświeżanie systemu" - przywraca fabryczne ustawienia systemu oraz początkowe wersje sterowników. Dzięki temu sprawdzisz, czy problem powodował nowszy sterownik.
Jeśli problem jest nadal taki sam to zainstaluj najnowsze sterowniki do karty graficznej Nvidii. Jeśli karta Intel działa bardzo dobrze, to nie widzę tutaj sensu aktualizować do niego sterownik.
Gdyby problem nadal występował, wtedy można by było wysłać laptopa na gwarancję, bo jeśli nadal możesz z niego skorzystać, to nie opłaca się rozbierać samemu laptopa, bo wtedy traci się gwarancję.
Dell Inspiron 15 3537, 15", Intel Core i7-4500U CPU 1,8 - 3GHz, Windows 8.1 64bit, 8GB RAM, pojemność dysku 1TB, grafika AMD Radeon HD 8850M + Intel HD Graphics 4400.
-
bu
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 maja 2015, 15:59
Re: Dell Inspiron 7720 - problem z ekranem
jak na razie musiałem tylko go rozebrać po to by wyczyścić radiator, mam nadzieje ze nie unieważniłem tym swojej gwarancji?
zrobie wszystko to co napisalas i sie odezwe
zrobie wszystko to co napisalas i sie odezwe
-
Ka
- Dellmania SuperUser
- Posty: 262
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 15:20
Re: Dell Inspiron 7720 - problem z ekranem
Nie wiem, czy przez to utraciłeś gwarancję, nie znam się na tym No to powodzenia!
Dell Inspiron 15 3537, 15", Intel Core i7-4500U CPU 1,8 - 3GHz, Windows 8.1 64bit, 8GB RAM, pojemność dysku 1TB, grafika AMD Radeon HD 8850M + Intel HD Graphics 4400.
- MarekatDell
- Dell Polska
- Posty: 429
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 08:47
Re: Dell Inspiron 7720 - problem z ekranem
Witaj,
wyślij mi w prywatnej wiadomości numer Service Tag, rzucę na to okiem i przygotuję dla Ciebie zlecenie serwisowe, jeżeli gwarancja nadal jest ważna.
wyślij mi w prywatnej wiadomości numer Service Tag, rzucę na to okiem i przygotuję dla Ciebie zlecenie serwisowe, jeżeli gwarancja nadal jest ważna.
Pomoc techniczna online: http://dell.to/1hSq20B | Stan zamówienia: http://dell.to/1lHzKc0 |
Infolinia: 022 5795 700 | Formularz e-mail: http://dell.to/1p6GM6l | Aplikacja SupportAssist: http://dell.to/1tEnira
#Iwork4Dell
Infolinia: 022 5795 700 | Formularz e-mail: http://dell.to/1p6GM6l | Aplikacja SupportAssist: http://dell.to/1tEnira
#Iwork4Dell
Wróć do „Laptopy Dell Inspiron”
Kto jest online
Zarejestrowani użytkownicy: Google [Bot]