Problem z Dell N5010
-
Ra
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 lis 2014, 00:22
Problem z Dell N5010
Witam, zwracam sie z prośba o pomoc w sprawie mojego laptopa Dell N5010. Cztery dni temu zainstalowałem na komputerze windowsa 8.1 pro, przez dwa dni śmigał jak marzenie. Niestety od wczoraj zaczelo sie z nim coś dziać nie dobrego. Wiem ze Dell nie wspiera go sterownikami w windowsie 8 ani 8.1 ale skoro testy przez aplikacje Microsfotu przeszedł to stwierdziłem ze pójdzie dobrze. Niestety problem tkwi w tym ze komputer nie chce sie wyłączyć przez zamknij system ani nie uruchamia sie ponownie, trzeba go z przycisku wyłączyć jedynie. Dodatkowo nie moge go przywrócić do stanu sprzed dwóch lub trzech dni ponieważ wymaga tego uruchomienie ponowne a on sie zawiesza na pulpicie trwa uruchamianie ponowne, myszka jak sie ruszy na pulpicie to kursor smiga wiec nie zawiesza sie całkiem. Na dodatek przy próbie uruchomienia antywirusa wyskakuje błąd i sie zamyka, to samo jest przy innych aplikacjach. Wyrywałem windowsa 8.1 z pulpitu z pliku, klucz oryginalny, kupiony. Może ktoś mi powie co mam zrobić, nie chce wracać na windowsa 7, ale jeśli nie ma innej opcji to zrozumiem.
-
Ka
- Dellmania SuperUser
- Posty: 262
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 15:20
Re: Problem z Dell N5010
Witaj.
A masz technologię Intel Rapid? Czytałam o tym i ponoć jego brak powodował taki problem. Jeśli nie masz to zainstaluj i sprawdź czy nadal występuje ten problem
A masz technologię Intel Rapid? Czytałam o tym i ponoć jego brak powodował taki problem. Jeśli nie masz to zainstaluj i sprawdź czy nadal występuje ten problem
Dell Inspiron 15 3537, 15", Intel Core i7-4500U CPU 1,8 - 3GHz, Windows 8.1 64bit, 8GB RAM, pojemność dysku 1TB, grafika AMD Radeon HD 8850M + Intel HD Graphics 4400.
-
Ra
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 lis 2014, 00:22
Re: Problem z Dell N5010
Ok dzięki za pomoc. Niestety, ale nie można zainstalować tego, wyskakuje błąd przy próbie instalacji. Może zły pliki wybrałem na stronie producenta
https://downloadcenter.intel.com/SearchResult.aspx?lang=&ProductID=2101&ProdId=2101
Może mi ktoś powiedzieć co wybrać lub podać link do źródła?
Dell nie wspiera windows dla tego modelu komputera, dlatego nie ma opcji instalacji tego. Jedynie mam na pasku w ukrytych ikonach ikonkę Grafika Intel(R).
https://downloadcenter.intel.com/SearchResult.aspx?lang=&ProductID=2101&ProdId=2101
Może mi ktoś powiedzieć co wybrać lub podać link do źródła?
Dell nie wspiera windows dla tego modelu komputera, dlatego nie ma opcji instalacji tego. Jedynie mam na pasku w ukrytych ikonach ikonkę Grafika Intel(R).
-
Ka
- Dellmania SuperUser
- Posty: 262
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 15:20
Re: Problem z Dell N5010
Zobacz czy ta z tą nazwą będzie się dobrze instalowała (pobierz na tej samej stronie co wysłałeś) : Intel® Rapid Storage Technology (Intel® RST) RAID Driver 5/27/2014 13.1.0.1058
(Previously released)
(Previously released)
Dell Inspiron 15 3537, 15", Intel Core i7-4500U CPU 1,8 - 3GHz, Windows 8.1 64bit, 8GB RAM, pojemność dysku 1TB, grafika AMD Radeon HD 8850M + Intel HD Graphics 4400.
-
Ra
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 lis 2014, 00:22
Re: Problem z Dell N5010
Niestety, ale ten plik przy próbie instalacji pliku SetupRST,exe wyskakuje błąd "Ta platforma nie jest obsługiwana". Pobrałem także f6fly-x64.zip ale nie ma tam żadnego pliku instalacyjnego więc nie wiem co z nim zrobić.
Może ktoś jest w stanie jeszcze coś pomóc.
Na chwilę obecną udało mi się wyczyścić komputer do zera. Wyłącza się jakoś normalnie. Ale jak biorę zamknij system to ekran zamykania sie pojawia i zamyka system, gaśnie monitor ale komputer jeszcze przez minute chodzi po czym się dopiero wyłącza. Czy tak powinno być? Raczej nie bardzo.
Może ktoś jest w stanie jeszcze coś pomóc.
Na chwilę obecną udało mi się wyczyścić komputer do zera. Wyłącza się jakoś normalnie. Ale jak biorę zamknij system to ekran zamykania sie pojawia i zamyka system, gaśnie monitor ale komputer jeszcze przez minute chodzi po czym się dopiero wyłącza. Czy tak powinno być? Raczej nie bardzo.
-
Ka
- Dellmania SuperUser
- Posty: 262
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 15:20
Re: Problem z Dell N5010
Powodem spowolnienia systemu mogą być niepotrzebne programy, które spowalniają system. Zanim wyłączy się Windows musi wyłączyć programy, które działają się w tle. Jakiego masz antywirusa? Awast bardzo dużo pamięci zżera, zresztą Google Chrome tak samo. Dlatego długo wyłącza Ci się system, choć minuta to nie jest aż tak strasznie długo.
Zastanawiam się też nad opcją abyś zmienił ustawienia w Intel Graphics Power Plan, klikasz prawym przyciskiem na pulpit, kliknij na personalizuj -> wygaszacz ekranu -> zmień ustawienia zasilania -> Intel Graphics Power Plan, ustaw na "Maximum Perfomance". Nie wiem czy to coś da, ja mam ustawione na "Balance", ale spróbuj. Zastanawiam się nad ATI Power Play, abyś też ustawił tak samo jak tamtego wcześniejszego.
Zastanawiam się też nad opcją abyś zmienił ustawienia w Intel Graphics Power Plan, klikasz prawym przyciskiem na pulpit, kliknij na personalizuj -> wygaszacz ekranu -> zmień ustawienia zasilania -> Intel Graphics Power Plan, ustaw na "Maximum Perfomance". Nie wiem czy to coś da, ja mam ustawione na "Balance", ale spróbuj. Zastanawiam się nad ATI Power Play, abyś też ustawił tak samo jak tamtego wcześniejszego.
Dell Inspiron 15 3537, 15", Intel Core i7-4500U CPU 1,8 - 3GHz, Windows 8.1 64bit, 8GB RAM, pojemność dysku 1TB, grafika AMD Radeon HD 8850M + Intel HD Graphics 4400.
-
Ra
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 lis 2014, 00:22
Re: Problem z Dell N5010
Jeśli chodzi o antywirusa to mam Avast internet security 2015, a przeglądarkę Google Chrome, oczywiście wyłączyłem działanie w tle bo mnie wkurza to że pomimo jest wyłączona to w menadżerze aplikacji jest jako otwarta i to kilka razy.
Niestety, ale ścieżka personalizuj -> wygaszacz ekranu -> zmień ustawienia zasilania -> Intel Graphics Power Plan, ja nie mam tego ostatniego, albo już nie dowidzę.
Tego programu też nie posiadam - ATI Power Play.
Niestety, ale ścieżka personalizuj -> wygaszacz ekranu -> zmień ustawienia zasilania -> Intel Graphics Power Plan, ja nie mam tego ostatniego, albo już nie dowidzę.
Tego programu też nie posiadam - ATI Power Play.
-
Ka
- Dellmania SuperUser
- Posty: 262
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 15:20
Re: Problem z Dell N5010
Powiem tak - każdy antywirus zamula system, przez co włączanie i wyłączanie może trwać dłużej (zanim się uruchomi albo się wyłączy), a jeszcze są programy które działają w tle. Dlatego tak wolno Ci się wyłącza system, choć powiem Ci że minuta to i tak krótko, bo wcześniejsze systemy jeszcze wolniej by Ci się włączały i wyłączały. Również na płynność systemu wpływa stan Twojego dysku twardego - im więcej plików tym będzie troszkę gorzej chodził system. Dlatego pozostaw tak, jak jest Jeśli problem, który opisałeś na samym początku, znów się pojawi to daj znać - wtedy się pomyśli co dalej
Dell Inspiron 15 3537, 15", Intel Core i7-4500U CPU 1,8 - 3GHz, Windows 8.1 64bit, 8GB RAM, pojemność dysku 1TB, grafika AMD Radeon HD 8850M + Intel HD Graphics 4400.
-
Ra
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 lis 2014, 00:22
Re: Problem z Dell N5010
OK dzięki Karoolcia za pomoc, póki co jest dobrze. Wczoraj ściągnąłem program do aktualizacji sterowników i wgrałem wszystkie co mi wyskoczyły. Oczywiście w Menadżerze urządzeń windows pokazywało ze sa aktualne sterowniki a tym czasem program pobrał całkiem sporo tych sterowników np.Intel. Dam żłobie spokój z tym i zostawię jak jest, jeśli sie powtórzy problem to napisze. Jeszcze raż dzięki.
Wróć do „Laptopy Dell Inspiron”
Kto jest online
Zarejestrowani użytkownicy: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika