Latitude e6530 i karta Intel Centrino Ultimate-N 6300 AGN

Problemy związane z: Laptop Dell Latitude
eq
equusman
Posty: 5
Rejestracja: 21 mar 2019, 19:36

Latitude e6530 i karta Intel Centrino Ultimate-N 6300 AGN

Postautor: equusman » 21 mar 2019, 21:09

Dzień dobry. Wymieniłem w laptopie kartę wifi Broadcoma , na kartę intela jak tytule postu. No i zaczęły się problemy. Efekt - nie można uruchomić urządzenia błąd 10. System windows 10 pro czysta instalacja. Przed wymianą karty zainstalowane były wszystkie potrzebne sterowniki ze strony Della i działało. Po wymianie karty wifi niedostępne. Sterowniki do karty ściągnąłem ze strony Intela. Menadżer urządzeń wyświetla zainstalowane sterowniki karty. Karta wifi jest sprawna, bo na tym laptopie mam jeszcze zainstalowanego linuxa i na nim pięknie hula . Gdzieś na tym forum wyczytałem ,że już ktoś miał taki problem z tą kartą , ale w latitude e6440. Tylko czysta instalacja i jako pierwszy instalowany sterownik tej karty rozwiązał ten problem. Czy zatem mnie też czeka ponowna czysta instalacja windows 10 , czy może da się inaczej rozwiązać problem. Bardzo proszę o pomoc.


eq
equusman
Posty: 5
Rejestracja: 21 mar 2019, 19:36

Re: Latitude e6530 i karta Intel Centrino Ultimate-N 6300 AGN

Postautor: equusman » 23 mar 2019, 10:16

Więcej informacji:
1. laptopa dostałem już zmodernizowanego w stosunku do pierwotnej konfiguracji czyli : rozszerzona Ram do 16 GB, dysk ssd samsung evo 560, Zainstalowany na czysto windows 10 pro( legalny), bios uaktualniony do v22 (najnowszy). Oprogramowanie ze strony DELL Support wgrane według wskazówek. Laptop działał sprawnie ( wszystkie zainstalowane urządzenia) Po tych wszystkich operacjach wymieniłem tylko kartę wifi na Intel ultimate 6300 ( poprzednio była BCM 94313HMG2L). Zrobiłem gruntowną diagnostykę załączam wynik testów :
Intel(R) 7 Series/C216 Chipset Family PCI Express Root Port 6 - 1E1A Test statusu PCI Express Zaakceptowany
Most PCI
Typ sprzętu Nazwa diagnostyki Wynik
Intel(R) 7 Series/C216 Chipset Family PCI Express Root Port 4 - 1E16 Test statusu PCI Express Zaakceptowany
Most PCI
Typ sprzętu Nazwa diagnostyki Wynik
Intel(R) 7 Series/C216 Chipset Family PCI Express Root Port 3 - 1E14 Test statusu PCI Express Zaakceptowany
Most PCI
Typ sprzętu Nazwa diagnostyki Wynik
Intel(R) 7 Series/C216 Chipset Family PCI Express Root Port 2 - 1E12 Test statusu PCI Express Zaakceptowany
Most PCI
Typ sprzętu Nazwa diagnostyki Wynik
Intel(R) 7 Series/C216 Chipset Family PCI Express Root Port 1 - 1E10 Test statusu PCI Express Zaakceptowany
Dysk twardy
Typ sprzętu Nazwa diagnostyki Wynik
Samsung SSD 860 EVO 500GB Test statusu SMART Zaakceptowany
Samsung SSD 860 EVO 500GB Test odczytu docelowego Zaakceptowany
Samsung SSD 860 EVO 500GB Test wyszukiwania losowego Zaakceptowany
Samsung SSD 860 EVO 500GB Test odczytu liniowego Zaakceptowany
Samsung SSD 860 EVO 500GB Test odczytu liniowego Zaakceptowany
Samsung SSD 860 EVO 500GB Krótki autotest SMART Zaakceptowany
Samsung SSD 860 EVO 500GB Test wyszukiwania losowego Zaakceptowany
Samsung SSD 860 EVO 500GB Test wartości progowych SMART Zaakceptowany
Samsung SSD 860 EVO 500GB Test poziomu zużycia Zaakceptowany
Samsung SSD 860 EVO 500GB Test poziomu zużycia SMART Zaakceptowany
Samsung SSD 860 EVO 500GB Test wartości progowych SMART Zaakceptowany
Płyta główna
Typ sprzętu Nazwa diagnostyki Wynik
System Board Test dokładności RTC Zaakceptowany
Zespolone USB
Typ sprzętu Nazwa diagnostyki Wynik
5880 Test statusu USB Błędna konfiguracja
Zespolone USB
Typ sprzętu Nazwa diagnostyki Wynik
Urządzenie kompozytowe USB Test statusu USB Zaakceptowany
Zespolone USB
Typ sprzętu Nazwa diagnostyki Wynik
DW5560 Test statusu USB Zaakceptowany
Zespolone USB
Typ sprzętu Nazwa diagnostyki Wynik
USB Receiver Test statusu USB Zaakceptowany
Karta wideo
Typ sprzętu Nazwa diagnostyki Wynik
Intel(R) HD Graphics 4000 Test kanału danych GPU Zaakceptowany
Intel(R) HD Graphics 4000 Test renderowania modułu cieniowania Zaakceptowany
Intel(R) HD Graphics 4000 Test stałej transformacji i oświetlenia Zaakceptowany
Intel(R) HD Graphics 4000 Test linii siatki Zaakceptowany
Intel(R) HD Graphics 4000 Test renderowania modułu cieniowania siatki Zaakceptowany
Intel(R) HD Graphics 4000 Test renderingu shader'a DX10 Zaakceptowany
Intel(R) HD Graphics 4000 Test renderingu shader'a DX11 Zaakceptowany
Intel(R) HD Graphics 4000 Test wielokrotnego renderingu DX9 Zaakceptowany
Intel(R) HD Graphics 4000 Podstawowy test powierzchni Zaakceptowany
Intel(R) HD Graphics 4000 Test obciążenia transformacji i oświetlenia Zaakceptowany
Intel(R) HD Graphics 4000 Test pamięci wideo Zaakceptowany

sprawdziłem jeszcze czy Dell wymaga instalacji jakiś sterowników. jedyne co zauważyłem to " Zespolone USB
Typ sprzętu Nazwa diagnostyki Wynik
5880 Test statusu USB Błędna konfiguracja"


pi
piotr_solek
Dellmania UltraUser
Posty: 866
Rejestracja: 31 sie 2015, 12:39
Kontaktowanie:

Re: Latitude e6530 i karta Intel Centrino Ultimate-N 6300 AGN

Postautor: piotr_solek » 23 mar 2019, 20:44

Pod Win10 nie trzeba nawet instalować żadnych sterowników. Od przynajmniej roku pracuje (E6440) na systemowym sterowniku.
Być może masz w tle jest inny program zakłócający działanie karty.. W każdym systemie jest opcja diagnostyki i naprawy połączenia.


Upgrade i konserwacja laptopów. Modemy wwan.
Optymalizacja systemów w obrębie OS bez zbędnego zaśmiecania dodatkowymi aplikacjami. Zgadywanie upss tz diagnostyka drobnych usterek.
Nie pracuje dla Dell.
eq
equusman
Posty: 5
Rejestracja: 21 mar 2019, 19:36

Re: Latitude e6530 i karta Intel Centrino Ultimate-N 6300 AGN

Postautor: equusman » 24 mar 2019, 15:17

Wczoraj postanowiłem zrobić jeszcze raz czystą instalacje windows 10. Sam dociągnął sterowniki. Na stronie della zrobiłem diagnostykę , zainstalowałem tylko trzy pliki wskazane przez program diagnostyczny ( chipset intela, grafika intela, sterowniki do sata). Ani na świeżo ani po instalacji w/w składników karta nie ruszyła ( kod 10) Menedżer kartę widzi i to wszystko. Wczoraj i dzisiaj szperałem w internecie , ale bez skutku. Nie mam pojęcia to ugryźć. Oczywiście na linuxie bez zmian działa super (out of the box).

Z dodatkowych urządzenień zainstalowanych w laptopie mam :
- kartę bluetooth 380, DW5560 HSPA+ ( bez karty sim). Nie wiem co jeszcze podesłać co by pomogło rozwiązać problem


pi
piotr_solek
Dellmania UltraUser
Posty: 866
Rejestracja: 31 sie 2015, 12:39
Kontaktowanie:

Re: Latitude e6530 i karta Intel Centrino Ultimate-N 6300 AGN

Postautor: piotr_solek » 24 mar 2019, 23:24

15.16.0.2 to jest wersja sterownika widoczna u mnie. Windows Pro10 .


Upgrade i konserwacja laptopów. Modemy wwan.
Optymalizacja systemów w obrębie OS bez zbędnego zaśmiecania dodatkowymi aplikacjami. Zgadywanie upss tz diagnostyka drobnych usterek.
Nie pracuje dla Dell.
eq
equusman
Posty: 5
Rejestracja: 21 mar 2019, 19:36

Re: Latitude e6530 i karta Intel Centrino Ultimate-N 6300 AGN

Postautor: equusman » 26 mar 2019, 16:28

U mnie też jest taki sterownik zainstalowany. Poniżej podaję kopię dziennika:
Nazwa dziennika:Microsoft-Windows-Kernel-PnP/Configuration
Źródło: Microsoft-Windows-Kernel-PnP
Data: 26.03.2019 13:42:17
Identyfikator zdarzenia:411
Kategoria zadania:Brak
Poziom: Błędy
Słowa kluczowe:
Użytkownik: SYSTEM
Komputer: DESKTOP-9K0FDJ8
Opis:
Device PCI\VEN_8086&DEV_4238&SUBSYS_11118086&REV_3E\4&1b94ae08&0&00E1 had a problem starting.

Driver Name: netwew01.inf
Class Guid: {4d36e972-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Service: NETwNe64
Lower Filters:
Upper Filters: vwifibus
Problem: 0xA
Problem Status: 0xC0000001
Kod XML zdarzenia:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-PnP" Guid="{9c205a39-1250-487d-abd7-e831c6290539}" />
<EventID>411</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x4000000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2019-03-26T12:42:17.801387900Z" />
<EventRecordID>371</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="336" />
<Channel>Microsoft-Windows-Kernel-PnP/Configuration</Channel>
<Computer>DESKTOP-9K0FDJ8</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
<Data Name="DeviceInstanceId">PCI\VEN_8086&amp;DEV_4238&amp;SUBSYS_11118086&amp;REV_3E\4&amp;1b94ae08&amp;0&amp;00E1</Data>
<Data Name="DriverName">netwew01.inf</Data>
<Data Name="ClassGuid">{4d36e972-e325-11ce-bfc1-08002be10318}</Data>
<Data Name="ServiceName">NETwNe64</Data>
<Data Name="LowerFilters">
</Data>
<Data Name="UpperFilters">vwifibus</Data>
<Data Name="Problem">0xa</Data>
<Data Name="Status">0xc0000001</Data>
</EventData>
</Event>

Mogę udostępnić poprzez Teamviever dostęp do mojego laptopa
pozdrawiam


eq
equusman
Posty: 5
Rejestracja: 21 mar 2019, 19:36

Re: Latitude e6530 i karta Intel Centrino Ultimate-N 6300 AGN

Postautor: equusman » 26 mar 2019, 16:31

Mogę jeszcze raz zrobić czystą instalację jeśli to ma sens ale z podłączeniem do sieci. Ostatnia instalacja była robiona of-line i później dociągałem sterowniki.


pi
piotr_solek
Dellmania UltraUser
Posty: 866
Rejestracja: 31 sie 2015, 12:39
Kontaktowanie:

Re: Latitude e6530 i karta Intel Centrino Ultimate-N 6300 AGN

Postautor: piotr_solek » 26 mar 2019, 20:35

Masz zainstalowaną najnowszą kompilację systemu? Jak już robić wszystko od nowa, to przynajmniej z najnowszą wersją.
Ponoć ta karta nie ma wsparcia ze strony micrfosoft'u (dla WIN10). Ale u mnie chodzi...choć teraz jak sobie przypominam mogła zostać zrobiona aktualizacja z 7 do 10-tki.

https://www.dell.com/support/home/pl/pl ... ode=xps-17

Tu jest ostatni sterownik pod Win7 ze strony DeLL. Sterownik w laptopie mam datowany na 2015 rok..


Upgrade i konserwacja laptopów. Modemy wwan.
Optymalizacja systemów w obrębie OS bez zbędnego zaśmiecania dodatkowymi aplikacjami. Zgadywanie upss tz diagnostyka drobnych usterek.
Nie pracuje dla Dell.

Wróć do „Laptopy Dell Latitude”

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika