VOSTRO V130 problem z RAM-em (chyba) BLUESCREEN

Tutaj możesz podzielić się swoimi doświadczeniami w rozwiązywaniu problemów, które nie wymagają zaawansowanej wiedzy informatycznej
ma
matPROx
Posty: 5
Rejestracja: 25 gru 2016, 23:05

VOSTRO V130 problem z RAM-em (chyba) BLUESCREEN

Postautor: matPROx » 07 paź 2017, 12:17

Cześć, od jakiegoś czasu próbuję postawić system na VOSTRO V130, mam oryginane instalki itp, jednak w momencie "Starting Windows" wchodzi BLUESCREEN (załączam screena chociaż zaznaczam że nie zawsze pokazuje te same kody ale najczęściej ten załaczony kod). Prawdopodobnie problem jest z RAM-em, laptop nieprzechodzi żadnych testów RAM ani biosowskich ani DELLO-wskich, tylko dlaczego? Sprawdzałem na dwóch płytach głównych, oraz na na pewno sprawnych dwóch kościach, w tym Kingsotne. 4GB 1333Mhz. BIOS widzi je jako 800 Mhz...ktoś sie z tym spotkał? Czy jest prawdopodbne aby dwie płyty główne były zepsute w ten sam sposób? Pewnie nie... czego to kwestia? Może trzeba wgrać pod DOSem jakieś sterowniki? BIOS mam najnowszy.

Bluescreen: (nie potrafię załączyć tu obrazka)
https://1drv.ms/i/s!Aq-u0bRwAXghy0fDSRmtMMVupo2t


pi
piotr_solek
Dellmania UltraUser
Posty: 866
Rejestracja: 31 sie 2015, 12:39
Kontaktowanie:

Re: VOSTRO V130 problem z RAM-em (chyba) BLUESCREEN

Postautor: piotr_solek » 14 paź 2017, 17:57

Próbowałeś zresetować BIOS do ustawień fabrycznych? A jaki tam masz procesor? Pytam bo tam są bardzo słabe ultra oszczędne procesory i taktowanie pamięci może być powiązane z taktowaniem procesora. Na stronie https://www.notebookcheck.pl/Recenzja-D ... 560.0.html na jednym ze screen ów pamięć na 4GB pracuje jeszcze niżej (DDR 3-10700 667Mhz). Kompatybilność pamięci może też mieć znaczenie. Gdybym miał możliwość sprawdzenia DDR 3-10700 to bym na twoim miejscu takie przetestował (zakładając ,że nie ma innego ukrytego problemu)..


Upgrade i konserwacja laptopów. Modemy wwan.
Optymalizacja systemów w obrębie OS bez zbędnego zaśmiecania dodatkowymi aplikacjami. Zgadywanie upss tz diagnostyka drobnych usterek.
Nie pracuje dla Dell.

Wróć do „Forum dyskusyjne - Drobne problemy, z którymi sami możemy sobie dać radę”

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika