Karta graficzna Quadro 2000 różowy ekran i BSOD

Problemy związane z: Laptop Dell Precision
ni
niski88
Posty: 4
Rejestracja: 12 maja 2016, 18:55

Karta graficzna Quadro 2000 różowy ekran i BSOD

Postautor: niski88 » 12 maja 2016, 19:39

Witam i proszę o pomoc!
Jestem użytkownikiem Dell Precision m4600. Przygoda zaczęła się od pojawienia się różowych pasków na ekranie raz na 1min które utrudniają pracę. Niestety laptop nie jest już na gwarancji, ale zaniosłem do serwisu na diagnozę i stwierdzili, że to na 100% taśma do matrycy. Powiedzieli, że za 250zł zrobią z tym łącznie z kosztem taśmy i 30 dni gwarancji, więc się zgodziłem. Działał bez zarzutu prze tydzień i znowu to samo, czyli różowe paski a nawet cały ekran migał na różowo co jakiś czas i tym razem przy naciśnięciu obudowy (przy touchpadzie lub przy ekranie obok klawiatury). Zaniosłem z powrotem do serwisu powiedzieli, że pewnie taśma poluzowana i przeczyścili styki taśmy dla pewności. Po powrocie do domu ekran od razu cały różowy :( No więc, że jestem uparty dawaj do serwisu znowu i tym razem po tygodniu powiedzieli, że byli w błędzie i że to jednak karta graficzna, której nie da się naprawić i zwrócili 250zł (cała kwota). Po uruchomieniu laptopa na dzień dobry BSOD. Po przejściu w tryb awaryjny i wyłączeniu w Menadżerze urządzeń karty graficznej Quadro 2000, WIndows 7 ładuje się bez problemu, ale ekran nadal różowy cały i przez cały czas, po dotknięciu obudowy w różnych mielcach miga.
Pytania:

1. Z serwisem walczyć mi się nie chce, ale może ktoś wie co zrobić w przypadku kiedy serwis zwraca komputer w stanie gorszym niż się go oddaje ->migający monitor-> różowy monitor+ niedziałająca poprawnie karta graficzna. Możliwe, że w serwisie "coś poszło nie tak"?

2. Mam nadzieję, że wyczerpująco opisałem problem i proszę o jakiekolwiek wskazówki lub diagnozę co mogło się stać.

Nie wiem jak dołączyć plik minidump ponieważ wywala błąd o nieprawidłowym rozszerzeniu.
Załączam opis BSOD:

Podpis problemu:
Nazwa zdarzenia problemu: BlueScreen
Wersja systemu operacyjnego: 6.1.7601.2.1.0.256.48
Identyfikator ustawień regionalnych: 1045

Dodatkowe informacje o problemie:
BCCode: fc
BCP1: FFFFF8801A18D1C8
BCP2: EEE000033D6B2963
BCP3: FFFFF80000B9E600
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Pliki pomagające opisać problem:
C:\Windows\Minidump\051216-21013-01.dmp
C:\Users\Dell\AppData\Local\Temp\WER-40622-0.sysdata.xml

Przeczytaj w trybie online nasze zasady zachowania poufności informacji:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid= ... cid=0x0415

Jeśli zasady zachowania poufności informacji w trybie online nie są dostępne, przeczytaj nasze zasady zachowania poufności informacji w trybie offline:
C:\Windows\system32\pl-PL\erofflps.txt

Help!


pi
piotr_solek
Dellmania UltraUser
Posty: 866
Rejestracja: 31 sie 2015, 12:39
Kontaktowanie:

Re: Karta graficzna Quadro 2000 różowy ekran i BSOD

Postautor: piotr_solek » 13 maja 2016, 13:11

Jeśli to karta graficzna to można ją odpiąć fizycznie nawet po to by potwierdzić usterkę. Jeśli to taśma to obraz powinien być normalny po podłączeniu do monitora.

Koszt taśmy to około 60zl na serwisie aukcyjnym.

Laptop bez quadro będzie działać..tyle, że nie będzie miał graficznej wydajności. Co do serwisu to tylko drugi może coś powiedzieć :-)
Ps wiem jak to zabrzmiało :-).


Upgrade i konserwacja laptopów. Modemy wwan.
Optymalizacja systemów w obrębie OS bez zbędnego zaśmiecania dodatkowymi aplikacjami. Zgadywanie upss tz diagnostyka drobnych usterek.
Nie pracuje dla Dell.
ni
niski88
Posty: 4
Rejestracja: 12 maja 2016, 18:55

Re: Karta graficzna Quadro 2000 różowy ekran i BSOD

Postautor: niski88 » 13 maja 2016, 14:40

No mam taki zamiar, żeby iść do drugiego serwisu bo wyboru nie mam. Pytanie tylko, czy zniknie efekt różowego ekranu bo odłączeniu Quadro i czy ew. zmiana tej karty na inną (bo jest dedykowana z tego co wiem), zmieni ten efekt. Bo chce mieć jasność, czy laptop jest stracony, czy inna karta pomoże i co stoi za mrugającym ekranem, a właściwie teraz to świecącym na różowo.

Sprawdzę podłączenie do innego monitora przy najbliższej okazji, ale była już wymieniana, więc to bym odhaczył. A jeśli chodzi o taśmę to akurat ten model jest dość specyficzny i koszt taśmy to ok. 200zł i trza ją chyba nawet sprowadzać jeśli chce się mieć nową bo pytałem w sklepach.

Zostawiam otwarty temat, bo może moje info w tej sprawie przyda się komuś jak oddam lapka do drugiego serwisu.

Oczywiście w tym czasie liczę na kolejne odpowiedzi na mój post, radźcie i pomóżcie pls bo na kompa pracowałem całe wakacje i nie stać mnie na nowy, ew. podzespół. Przyda się każda informacja związane z problemami różowego ekranu.


pi
piotr_solek
Dellmania UltraUser
Posty: 866
Rejestracja: 31 sie 2015, 12:39
Kontaktowanie:

Re: Karta graficzna Quadro 2000 różowy ekran i BSOD

Postautor: piotr_solek » 13 maja 2016, 16:31

Laptop nie jest nowy, więc takiej taśmy bym szukał . Oczywiście u mnie jest standardowa matryca.. Dają gwarancję "rozruchową" więc można zawsze oddać.

Była wymieniana? :-) To znaczy oddali pieniądze i zostawili wymienioną czy wymontowali i założyli starą?

Po wymontowaniu "grafiki " będziesz wiedział na czym stoisz. Ja mam kartę ATI Firepro M5950.


Upgrade i konserwacja laptopów. Modemy wwan.
Optymalizacja systemów w obrębie OS bez zbędnego zaśmiecania dodatkowymi aplikacjami. Zgadywanie upss tz diagnostyka drobnych usterek.
Nie pracuje dla Dell.
ni
niski88
Posty: 4
Rejestracja: 12 maja 2016, 18:55

Re: Karta graficzna Quadro 2000 różowy ekran i BSOD

Postautor: niski88 » 14 maja 2016, 01:38

Oddali pieniądze i zostawili kartę, którą zamontowali a starą (pierwotną) dali mi i do tej pory przechowuje ją w pudełku tekturowym w suchym pomieszczeniu, bo tak naprawdę nie wiadomo czy stara taśma jest sprawna, skoro serwis nagle stwierdził, że to jednak karta graficzna.

piotr! Bardzo dziękuję za radę i w drugim serwisie (bo z tym pierwszym nie chce mieć nic do czynienia) zasugeruję od razu, żeby spróbowali, czy po odłączeniu Quadro zniknie różowy ekran.

Powiem tak, miałem przed tym już 2 laptopy i jak coś się s........... to wiedziałem, co?, jak? i dlaczego. A w tym przypadku to już nie wiem co mam o tym myśleć i dlaczego piszę bo czy dotyk obudowy wpływa na to, że ekran miga? No mi logika podpowiada, że to hardware tylko co dokładnie, bo nie wiem i nie znam się, dlatego piszę o pomoc i poradę.

W odpowiedzi na poprzedni post, jeszcze nie nie mogłem sprawdzić na innym monitorze czy też się pojawia różowy ekran.


pi
piotr_solek
Dellmania UltraUser
Posty: 866
Rejestracja: 31 sie 2015, 12:39
Kontaktowanie:

Re: Karta graficzna Quadro 2000 różowy ekran i BSOD

Postautor: piotr_solek » 14 maja 2016, 14:09

Taśma jest podpięta do płyty więc może mruga . Może następny serwis coś wyjaśni. Poprzedni nie próbował się wysilić skoro odpuścili test z grafiką. Ja tylko raz rozkręcałem tego laptopa by dostać się do procesora.. Dla serwisu nie powinno być to aż tak skomplikowane..

ps W sumie test diagnostyczny też możesz zrobić. Pobierz program ze strony dell ze sterownikami do swojego modelu, otwórz i na zainstaluj usb.


Upgrade i konserwacja laptopów. Modemy wwan.
Optymalizacja systemów w obrębie OS bez zbędnego zaśmiecania dodatkowymi aplikacjami. Zgadywanie upss tz diagnostyka drobnych usterek.
Nie pracuje dla Dell.
ni
niski88
Posty: 4
Rejestracja: 12 maja 2016, 18:55

Re: Karta graficzna Quadro 2000 różowy ekran i BSOD

Postautor: niski88 » 17 maja 2016, 17:55

Ok, odebrałem ponownie lapka z tego samego serwisu i oto co usłyszałem:

"Po podłączeniu laptopa do innego monitora, na drugim monitorze wszystko jest w porządku, ale bluescreen który się pojawia przy starcie systemu wskazuje na to, że uszkodzona jest karta graficzna i nie wiemy co dokładnie się dzieje".

Faktem jest, że karta graficzna przed pierwszym oddaniem laptopa do serwisu, karta działała a teraz oddają mi ją uszkodzoną. Czy ktoś ma pomysł co mogę zrobić z tym faktem?


pi
piotr_solek
Dellmania UltraUser
Posty: 866
Rejestracja: 31 sie 2015, 12:39
Kontaktowanie:

Re: Karta graficzna Quadro 2000 różowy ekran i BSOD

Postautor: piotr_solek » 17 maja 2016, 18:45

Karta graficzna mogła być już "uwalona" stąd problemy. Nic nie zrobisz bo, ododałeś laptopa do serwisu by zbadali co jest grane. Laptop bez tej karty też będzie działać. A jeśli drugi serwis to potwierdzi to pozostaje Ci już tylko poszukiwanie sprawnej karty z rynku wtórnego.

Ps dellowski test diagnostyczny coś wykazał?


Upgrade i konserwacja laptopów. Modemy wwan.
Optymalizacja systemów w obrębie OS bez zbędnego zaśmiecania dodatkowymi aplikacjami. Zgadywanie upss tz diagnostyka drobnych usterek.
Nie pracuje dla Dell.
Ma
Max
Dellmania User
Posty: 64
Rejestracja: 22 sty 2014, 15:32

Re: Karta graficzna Quadro 2000 różowy ekran i BSOD

Postautor: Max » 02 cze 2016, 07:02

Witam .

DELL Test Diagnostisc - po pojawieniu się loga Dell wciskasz F12. Jaki rezultat pokazał test , diagnostyka i kod błędu?


Awatar użytkownika
Serwis_IT
Posty: 4
Rejestracja: 27 maja 2016, 14:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Karta graficzna Quadro 2000 różowy ekran i BSOD

Postautor: Serwis_IT » 03 cze 2016, 21:26

Ok, odebrałem ponownie lapka z tego samego serwisu i oto co usłyszałem:

"Po podłączeniu laptopa do innego monitora, na drugim monitorze wszystko jest w porządku, ale bluescreen który się pojawia przy starcie systemu wskazuje na to, że uszkodzona jest karta graficzna i nie wiemy co dokładnie się dzieje".

Faktem jest, że karta graficzna przed pierwszym oddaniem laptopa do serwisu, karta działała a teraz oddają mi ją uszkodzoną. Czy ktoś ma pomysł co mogę zrobić z tym faktem?


Bez karty graficznej, laptop będzie działał na zintegrowanej z procesora CPU, wyjmując grafikę i działając bez niej wyeliminujesz taśmę LCD. W tym przypadku 99% to uszkodzona grafika. Nadaje się definitywnie na wymianę całej karty bądź chipu BGA w dobrym serwisie.


______
Profesjonalne i rzetelne naprawy sprzętów IT - Serwis laptopów Kraków.

Wróć do „Laptopy Dell Precision”

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Google [Bot]