HELP proszę...

Problemy związane z: Laptop Dell XPS
ju
juna13
Posty: 4
Rejestracja: 25 kwie 2016, 01:19

HELP proszę...

Postautor: juna13 » 25 kwie 2016, 01:24

Internal hard disk drive not found
To resolve this issue, try to reset the drive
No bootable devices--strike F1 to retry boot, F2 enter Setup Menu, F5 enter PSA

Oto taki komunikat uniemożliwia mi włącznie laptopa. Przed chwilą było jeszcze wszytko normalnie, a potem jak wyskoczył ten tekst to za nic w świecie nie jestem w stanie go przekonać, że wszystko ma na miejscu.......
Błagam: Pomocy! Potrzebny jest mi do pracy (studia)


ad
adam.m
Posty: 9
Rejestracja: 14 kwie 2016, 17:21

Re: HELP proszę...

Postautor: adam.m » 25 kwie 2016, 07:37

Jak pokaże się komunikat, to wciśnij F5, żeby przejść do diagnostyki. Diagnostyka powinna rozpocząć się automatycznie.
daj znać co wyszło.


ju
juna13
Posty: 4
Rejestracja: 25 kwie 2016, 01:19

Re: HELP proszę...

Postautor: juna13 » 25 kwie 2016, 15:50

Cały test przeszedł pozytywnie. A komunikat nadal uniemożliwia uruchomienie...


pi
piotr_solek
Dellmania UltraUser
Posty: 866
Rejestracja: 31 sie 2015, 12:39
Kontaktowanie:

Re: HELP proszę...

Postautor: piotr_solek » 25 kwie 2016, 16:27

Odłącz go na chwilę od zasilacza, baterii. Laptop nie doznał lekkiego wstrząsu przed tym komunikatem? Co to za model i system masz w laptopie.

Spokojnie, możesz sobie zamówić, obudowę pod dysk zewnętrzny (na wszelki wypadek) . Koszt nieduży a będziesz mogła sobie podłączyć dysk z laptopa i skopiować dane na inny komputer.


Upgrade i konserwacja laptopów. Modemy wwan.
Optymalizacja systemów w obrębie OS bez zbędnego zaśmiecania dodatkowymi aplikacjami. Zgadywanie upss tz diagnostyka drobnych usterek.
Nie pracuje dla Dell.
ju
juna13
Posty: 4
Rejestracja: 25 kwie 2016, 01:19

Re: HELP proszę...

Postautor: juna13 » 25 kwie 2016, 16:45

Od 4 dni laptop nie zmieniał położenia (na stole, z podkładką chłodzącą). Model to: XPS 15 9530 i7, system: Windows 8


pi
piotr_solek
Dellmania UltraUser
Posty: 866
Rejestracja: 31 sie 2015, 12:39
Kontaktowanie:

Re: HELP proszę...

Postautor: piotr_solek » 25 kwie 2016, 19:41

juna13 pisze:Model to: XPS 15 9530 system: Windows 8


Tam masz zapewne dysk typu SSD? Jak masz utworzony zewnętrzny nośnik "recovery" (np na usb) to możesz spróbować zainicjować naprawę.


Upgrade i konserwacja laptopów. Modemy wwan.
Optymalizacja systemów w obrębie OS bez zbędnego zaśmiecania dodatkowymi aplikacjami. Zgadywanie upss tz diagnostyka drobnych usterek.
Nie pracuje dla Dell.
ad
adam.m
Posty: 9
Rejestracja: 14 kwie 2016, 17:21

Re: HELP proszę...

Postautor: adam.m » 25 kwie 2016, 20:02

Myślę, że warto by odpalić komputer z płyty przy użyciu np Ubuntu Live CD, albo Hiren Boot CD i sprawdzić, czy dysk w ogóle jest widoczny. Jeśli tak, to od razu skopiować dane na zew nośnik.
Można też wejść przez F2 do BIOSu i przywrócić ustawienia domyślne (może przełączył się tryb z UEFI na Legacy).


ju
juna13
Posty: 4
Rejestracja: 25 kwie 2016, 01:19

Re: HELP proszę...

Postautor: juna13 » 26 kwie 2016, 00:32

Dziękuję bardzo za Wasze wykwalifikowane rady. Ja jestem całkowitym laikiem w tych dziedzinach... jutro oddam komputer do naprawy do serwisu. (Boję się, że takim gmeraniem mogłabym tylko pogorszyć sprawę.) Poinformuję Was o wynikach ;)


Wróć do „Laptopy Dell XPS”

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: dorisia