Dell 3537 "mulenie"(czyżby problem z dyskiem)?

Problemy związane z: Laptop Dell Inspiron
ma
marioosh
Posty: 3
Rejestracja: 19 mar 2016, 18:31

Dell 3537 "mulenie"(czyżby problem z dyskiem)?

Postautor: marioosh » 20 mar 2016, 18:20

Witam!
Od kilku tygodni próbuję uporać się ze strasznym "zamulaniem" mojego laptopa. Zauważyłem, że problem leżał po stronie użycia 100% dysku. Kierując się radami wujka googla wyłączyłem automatyczną defragmentację, indeksowanie plików, wstępne ładowanie do pamięci i na stałe ustawiłem wielkość pamięci wirtualnej.
Nie pomogło...
Przeglądając wpisy ludzi z podobnymi problemami znalazłem informację, aby sprawdzić dysk twardy. Zainstalowałem HD Tune i dostałem info o uszkodzonym jednym z bloków dysku. Ponieważ lapek jest jeszcze na gwarancji, uruchomiłem Support Assist, który wskazał błąd krytyczny dysku twardego i polecił kontakt z serwisem. Następnego dnia po telefonie do serwisu przyjechał technik i wymienił mój dysk (ten sam model ST500LTo12-1DG142) i wgrał system z klucza Dell (pendrive). Po wstępnej konfiguracji i ściągnięciu sterowników okazało się, że laptop niewiele rzadziej ma użycie dysku 100% a dodatkowo bardzo długo się uruchamia i po uśpieniu nie można go wybudzić (tylko długie przytrzymanie przycisku stand-by i ponowne uruchomienie). Skanowanie Support Assist nie pokazało żadnych błędów.
Ponieważ posiadałem obraz "starego" dysku przywróciłem go Acronicsem - niestety problemy pozostały niezmienne.
Za pomocą Double Drivera wykonałem kopię zapasową sterowników i ponownie na czysto zainstalowałem system z klucza. Problemy z długim uruchamianiem i wyłączaniem oraz użyciem 100% pozostały ale pozbyłem się problemu z usypianiem. Żeby nie być gołosłownym dziś pomierzyłem czasy:
uruchomienie:
- do 24 sek wisi logo Dell
- do 1min 2 sek ekran jest czarny
- w 2 min 10 sek uruchomiły się programy łącznie z antywirem (Bitdefender 2016 IS)
- w 4 min 15 sek użycie dysku zaczęło spadać ze 100% (procesem który najczęściej jest winowajcą użycia dysku jest "system")

wyłączanie:
- 20 sek ekran staje się czarny
- 2 min 25 sek gaśnie ostatnia kontrolka.

Diagnostyka ePSA oraz Support Assist nie wykazują żadnych błędów natomiast zdziwiły mnie testy wykonane przez HD Tune. Co prawda w zakładce Healt ani Error Scan nie ma błędów, ale w Benchmark wykres spada i utrzymuje się na bardzo niskich wartościach. Tak wykres wyglądał przy starym (uszkodzonym) dysku


a tak wygląda dla nowego dysku



Nie jestem informatykiem, stąd moje pytanie, czy problem leży po stronie dysku, czy np. sterowników?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Dell Inspiron 3537 i5-4200U 500GB 16GB RAM IntelHD + AMD Radeon HD 8670M Windows 8.1(64bit)
pi
piotr_solek
Dellmania UltraUser
Posty: 866
Rejestracja: 31 sie 2015, 12:39
Kontaktowanie:

Re: Dell 3537 "mulenie"(czyżby problem z dyskiem)?

Postautor: piotr_solek » 21 mar 2016, 18:37

Moim zdaniem źle zrobiłeś przywracając starą konfigurację. Więc tak.. ponowna instalacja systemu.
Po zainstalowaniu niezbędnego oprogramowania dell (sterowniki).
Pozwolić systemowi na aktualizację co w zależności od systemu może trochę potrwać.
Po zainstalowaniu aktualizacji zrobić testy i nie instalować programu antywirusowego . Zrobić sobie, aktualną, kopię systemu.
Jeśli wszystko działa wtedy resztę programów wedle potrzeby (wyjdzie problem, będzie kogo winić) .

Porady "wujka googla" są dobre jak ktoś wie co robi..
Żeby sprawdzić dysk trzeba odczytać smart a w biosie można włączyć szybszą metodę uruchamiania biosu (sugeruje poczytać o tym).
Pamięci RAM masz tej samej klasy? Bios aktualny?

ps Też miałem problem z wybudzeniem (windows 8/8.1)ale po którejś aktualizacji zaczęło działać. To tyle.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2016, 13:36 przez piotr_solek, łącznie zmieniany 1 raz.


Upgrade i konserwacja laptopów. Modemy wwan.
Optymalizacja systemów w obrębie OS bez zbędnego zaśmiecania dodatkowymi aplikacjami. Zgadywanie upss tz diagnostyka drobnych usterek.
Nie pracuje dla Dell.
ma
marioosh
Posty: 3
Rejestracja: 19 mar 2016, 18:31

Re: Dell 3537 "mulenie"(czyżby problem z dyskiem)?

Postautor: marioosh » 21 mar 2016, 21:20

RAM ta sama klasa (ten sam producent). Bios A08 z czerwca2014 (tylko taki jest na stronach Della, więc zakładam, że aktualny). W środę powinienem mieć trochę czasu, więc przeinstaluję ponownie system.


Dell Inspiron 3537 i5-4200U 500GB 16GB RAM IntelHD + AMD Radeon HD 8670M Windows 8.1(64bit)
Awatar użytkownika
MarekatDell
Dell Polska
Posty: 429
Rejestracja: 12 wrz 2013, 08:47

Re: Dell 3537 "mulenie"(czyżby problem z dyskiem)?

Postautor: MarekatDell » 23 mar 2016, 19:13

Witaj. Na początek bym Cię poprosił o numer Service Tag w prywatnej wiadomości.
Też polecam wykonać czystą instalację systemu operacyjny. Jeżeli nie otrzymałeś płytę (usb) z systemem operacyjnym przy zakupie, możemy do Ciebie taki nośnik wysłać.

Na podstawie numeru Service Tag również dla Ciebie przygotuję listę sterowników w odpowiedniej kolejności instalowania.


Pomoc techniczna online: http://dell.to/1hSq20B | Stan zamówienia: http://dell.to/1lHzKc0 |
Infolinia: 022 5795 700 | Formularz e-mail: http://dell.to/1p6GM6l | Aplikacja SupportAssist: http://dell.to/1tEnira

#Iwork4Dell
Ma
Martiano79
Posty: 1
Rejestracja: 19 kwie 2016, 06:57

Re: Dell 3537 "mulenie"(czyżby problem z dyskiem)?

Postautor: Martiano79 » 26 kwie 2016, 16:47

Witam

Jestem nowym użytkownikiem forum. Mam Taki sam problem po dyskiem tzn. zużycie dysko na poziomie 98%-100%, a laptop cały czas muli. Laptop to Inspirion 5758. Po zainstalowaniu Windowsa 8.1, a później 10 tak się dzieje. Nadmieniam, że laptopa oddałem do serwisu Della i powiedzieli, że wszystko w nim jest ok. Proszę o jakąś radę. Może ktoś przygotowałby mi listę sterowników i kolejnością ich instalowania (np ze strony Della)? Z góry dziękuję za każdąpomoc


pi
piotr_solek
Dellmania UltraUser
Posty: 866
Rejestracja: 31 sie 2015, 12:39
Kontaktowanie:

Re: Dell 3537 "mulenie"(czyżby problem z dyskiem)?

Postautor: piotr_solek » 26 kwie 2016, 20:24

A może poczekaj aż się zainstalują aktualizacje.. W 10-tce nie ma potrzeby instalowania sterowników chyba , że są potrzebne z racji ich braku. Oczywiście dobrze jest sprawdzić czy jest wsparcie od producenta.


Upgrade i konserwacja laptopów. Modemy wwan.
Optymalizacja systemów w obrębie OS bez zbędnego zaśmiecania dodatkowymi aplikacjami. Zgadywanie upss tz diagnostyka drobnych usterek.
Nie pracuje dla Dell.
ma
marioosh
Posty: 3
Rejestracja: 19 mar 2016, 18:31

Re: Dell 3537 "mulenie"(czyżby problem z dyskiem)?

Postautor: marioosh » 14 paź 2016, 11:37

Jeżżżu!!! NIGDY WIĘCEJ della (pisownia celowa)!!!
W moim g...nym 3537 w marcu tego roku wymieniono mi padnięty dysk twardy (Seagate 500GBST-500LT012-1DG142) na dokładnie taki sam. Jakaż radość wielka zagościła w sercu moim, kiedy skanując wczoraj SupportAssistem otrzymałem informację o ... kolejnym padnięciu dysku twardego (błąd WHD38-9MR oraz błąd WHD16-QYE). Wg testu błąd wystąpił po 1462 godzinach pracy dysku - pogratulować żywotności. Zastanawiam się czy problemem jest wyjątkowo tandetna jakość dysków Seagate, czy też problem leży po stronie Della (zasilacz, płyta główna czy sterowniki powodujące uszkodzenie dysku twardego). Problem zgłosiłem na infolinię i w poniedziałek mam odebrać nowy dysk - tym razem zażądałem dysku innego producenta. Pytanie tylko ile ten nowy pożyje (gwarancja kończy mi się w listopadzie tego roku, a później z tym bublem zostanę sam).
Mam prośbę do bardziej doświadczonych forumowiczów o sugestie dotyczące ponownego stawiania systemu - skąd sterowniki (strona della czy jakieś inne), jaka kolejność ich wgrywania w tym modelu.
Oczywiście SupportAssist znalazł coś jeszcze. Każdorazowo po uruchomieniu znajduje zalecany serownik chipsetu (Intel Management Engine Interface Driver wersja 9.5.23.1766. A02) i po instalacji i ponownym uruchomieniu komputera ponownie go znajduje i ponownie zaleca instalację.
Powodem dla którego sprawdzałem SupportAssistem było oczywiście znów "mulenie" i znów zużycie dysku twardego w 100%.
Mój system to Winda8.1


Dell Inspiron 3537 i5-4200U 500GB 16GB RAM IntelHD + AMD Radeon HD 8670M Windows 8.1(64bit)
pi
piotr_solek
Dellmania UltraUser
Posty: 866
Rejestracja: 31 sie 2015, 12:39
Kontaktowanie:

Re: Dell 3537 "mulenie"(czyżby problem z dyskiem)?

Postautor: piotr_solek » 14 paź 2016, 21:14

Dopóki nie przedstawisz SMART dysku do analizy (kto się teraz w to bawi) to można winić nawet zbyt gwałtowne ruchy myszką.. Dyski są niestety awaryjne choć mi osobiście nigdy się to nie przetrawiło. Wymiana dysku HDD na SSD lub nawet hybrydowy przyspieszy pracę.
Mulenie dysku to najczęściej zaplanowane zadania działające w tle: SupportAssist , windows update..jak i skanowanie antywirusowe. Trzeba poczekać (w przypadku aktualizacji) a nie przerywać proces.
Co do "SupportAssist" to nie przepadam za tego typu programami chyba ,że już sobie nie radzę i podejrzewam więcej usterek.. manualne zainstalowanie, wyłączenie (ukrycie aktualizacji) lub odinstalowanie asystenta.

marioosh pisze:Mam prośbę do bardziej doświadczonych forumowiczów o sugestie dotyczące ponownego stawiania systemu - skąd sterowniki (strona della czy jakieś inne), jaka kolejność ich wgrywania w tym modelu.

Administrator z forum poprosił o dane twojego komputera i proponował Ci pomoc..


Upgrade i konserwacja laptopów. Modemy wwan.
Optymalizacja systemów w obrębie OS bez zbędnego zaśmiecania dodatkowymi aplikacjami. Zgadywanie upss tz diagnostyka drobnych usterek.
Nie pracuje dla Dell.

Wróć do „Laptopy Dell Inspiron”

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Google [Bot]