Witam.
Piszę w sprawie pasków jakie pojawiły mi się na ekranie logowania do Windowsa. Pojawiły się takie paski:
http://zapodaj.net/041c7189febf7.jpg.html
Po zrestartowaniu komputera wszystko wróciło do normy i mogłem bez problemu zalogować się do systemu. Ale nie dało mi to spokoju, ponieważ dzień przed tym zajściem po zalogowaniu się do systemu był czarny ekran który świecił się ok. 1 min i dopiero po niej pokazał się normalny widok. Następnego dnia oddałem komputer do serwisu w celu sprawdzenia czy przypadkiem nie pada grafika (moje pierwsze przypuszczenia) albo coś innego. Serwis testował 2 dni komputer na różnych programach i niczego nie znaleźli. Poprosiłem ich więc o kompleksowe wyczyszczenie komputera + wymianę pasty termo-przewodzącej. Jednakże pamiętam że podczas oglądania filmów miałem dosyć często taki obraz:
http://zapodaj.net/eae2bed760f54.jpg.html
Myślałem, że jest to wina filmów, ale było tak mniej lub więcej z każdym filmem, a miałem je z różnych źródeł, więc ten argument odpada. Komputer połączyłem z telewizorem kablem HDMI i też wszystko było ok.
I teraz moje pytanie kieruję do was czy ktokolwiek wie, co może być przyczyną moich problemów? Odnośnie systemu to komputer miał przeprowadzoną reinstalację systemu we wrześniu ubiegłego roku. Zainstalowałem wtedy najnowsze sterowniki do karty nVidii i Intela jakie wtedy były dostępne. System to Windows 7, a komputer ma takie wnętrzności: Intel Core i3-2310M/4GB RAM'u/GeForce GT 525M.
Niebieskie paski w ekranie logowania L502x
-
Mi
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 lut 2015, 02:30
-
Ka
- Dellmania SuperUser
- Posty: 262
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 15:20
Re: Niebieskie paski w ekranie logowania L502x
Witaj Kiedy ten problem wystąpił? I czy aktualizowałeś sterownik do tej karty? Jeśli tak to proponuję wrócić do starszej wersji, oczywiście jeśli ona nie sprawiała problemów.
Słyszałam o tym, że Service Packi powodują problemy i niekiedy system wariuje, przez co wraz z tym idą sterowniki. Nie wiem czy to prawda bo miałam raz 7 (nie aktualizowałam) dlatego napisałam, że słyszałam.
Sprawdź w My Dell (czy Support Assist) jakie ostatnio wyskoczyły błędy:
My Dell/Support Assist -> Kontrola -> Historia systemu
Tam popatrz przy każdej dacie jakie błędy wyskoczyły, co było przyczyną i napisz tutaj. Oraz zrób test karty graficznej i monitora, również w My Dell/Support Assist:
My Dell/Support Assist -> Kontrola -> Skany systemu -> Skanuj określone urządzenie.
Słyszałam o tym, że Service Packi powodują problemy i niekiedy system wariuje, przez co wraz z tym idą sterowniki. Nie wiem czy to prawda bo miałam raz 7 (nie aktualizowałam) dlatego napisałam, że słyszałam.
Sprawdź w My Dell (czy Support Assist) jakie ostatnio wyskoczyły błędy:
My Dell/Support Assist -> Kontrola -> Historia systemu
Tam popatrz przy każdej dacie jakie błędy wyskoczyły, co było przyczyną i napisz tutaj. Oraz zrób test karty graficznej i monitora, również w My Dell/Support Assist:
My Dell/Support Assist -> Kontrola -> Skany systemu -> Skanuj określone urządzenie.
Dell Inspiron 15 3537, 15", Intel Core i7-4500U CPU 1,8 - 3GHz, Windows 8.1 64bit, 8GB RAM, pojemność dysku 1TB, grafika AMD Radeon HD 8850M + Intel HD Graphics 4400.
-
Mi
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 lut 2015, 02:30
Re: Niebieskie paski w ekranie logowania L502x
Ten problem wystąpił niedawno. Nie aktualizowałem sterowników, chociaż dostałem powiadomienie od nVidii, że aktualizacja jest dostępna.
Niestety, ale nie mam żadnej aplikacji o nazwie My Dell. Sprawdziłem również w menedżerze programów i też nie znalazłem owego programu. Można go jakoś doinstalować z głównej strony Della?
Niestety, ale nie mam żadnej aplikacji o nazwie My Dell. Sprawdziłem również w menedżerze programów i też nie znalazłem owego programu. Można go jakoś doinstalować z głównej strony Della?
XPS L502x
-
Ka
- Dellmania SuperUser
- Posty: 262
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 15:20
Re: Niebieskie paski w ekranie logowania L502x
Proszę, oto on
http://www.dell.com/support/contents/pl ... ort-center
Spróbuj zaktualizować ten sterownik, zobacz czy problem nadal wystąpi.
Kiedy będziesz miał zainstalowany program My Dell, to gdy wystąpi problem sprawdź, czy będzie napisane co powoduje problem. Wtedy napisz tutaj i zobaczymy co dalej zrobić
http://www.dell.com/support/contents/pl ... ort-center
Spróbuj zaktualizować ten sterownik, zobacz czy problem nadal wystąpi.
Kiedy będziesz miał zainstalowany program My Dell, to gdy wystąpi problem sprawdź, czy będzie napisane co powoduje problem. Wtedy napisz tutaj i zobaczymy co dalej zrobić
Dell Inspiron 15 3537, 15", Intel Core i7-4500U CPU 1,8 - 3GHz, Windows 8.1 64bit, 8GB RAM, pojemność dysku 1TB, grafika AMD Radeon HD 8850M + Intel HD Graphics 4400.
-
Mi
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 lut 2015, 02:30
Re: Niebieskie paski w ekranie logowania L502x
Witam!
Przepraszam, że tak późno się odzywam, jednak przez sesję nie mogłem przetestować komputera na spokojnie.
Zainstalowałem aktualizację sterownika w karcie nVidii.
Co do historii błędów to w dniu 10.02 to jedyny błąd miałem z Chromem, natomiast 11.02 gdy to wszystko się stało mam informację tylko odnośnie błędu w Wordzie i iTunes'ie.
Zrobiłem test obu kart graficznych i przy każdej test został zaliczony.
Test karty nVidii:
SupportAssist Plik dziennika
1 marca 2015 18:42:43
Wynik ogólny testu: Zaakceptowany
-----------------------------------------------------------------------------------------------
NVIDIA GeForce GT 525M [PCI:1:0:0PCI\VEN_10DE&DEV_0DF5&SUBSYS_04B61028&REV_A1\4&4DCA75F&0&0008]
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Nazwa sprzedawcy: NVIDIA Corporation
Pamięć karty wideo: 1023.00 MB
BIOS karty wideo: 70.08.53.00.04
Dostawca sterownika: NVIDIA
Wersja sterownika: 9.18.13.4052, 7-2-2014
---------------------
GPU : 0 [0_PCI:1:0:0]
---------------------
Test obciążenia transformacji i oświetlenia
Test rozpoczął się - 2015-03-01 18:24:50
Wiadomość informacyjna: - 2015-03-01 18:30:06
Szczytowa temperatura CPU: 68 C.
Wiadomość informacyjna: - 2015-03-01 18:30:06
Klatki na sekundę 14.50 FPS
Test zakończył się: - 2015-03-01 18:30:08
Zaakceptowany
Test obciążenia siatki
Test rozpoczął się - 2015-03-01 18:30:08
Wiadomość informacyjna: - 2015-03-01 18:35:22
Szczytowa temperatura CPU: 78 C.
Wiadomość informacyjna: - 2015-03-01 18:35:22
Klatki na sekundę 39.06 FPS
Test zakończył się: - 2015-03-01 18:35:23
Zaakceptowany
Test wielokrotnego renderingu DX9
Test rozpoczął się - 2015-03-01 18:35:23
Wiadomość informacyjna: - 2015-03-01 18:36:09
Szczytowa temperatura CPU: 76 C.
Wiadomość informacyjna: - 2015-03-01 18:36:09
Klatki na sekundę 12.00 FPS
Test zakończył się: - 2015-03-01 18:36:09
Zaakceptowany
Wersja produktu: 1.0.6584.52
Test karty Intela:
SupportAssist Plik dziennika
1 marca 2015 19:05:36
Wynik ogólny testu: Zaakceptowany
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Intel(R) HD Graphics 3000 [PCI:0:2:0PCI\VEN_8086&DEV_0116&SUBSYS_04B61028&REV_09\3&11583659&0&10]
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Nazwa sprzedawcy: Intel Corporation
Interfejs: PCI
Rodzaj układu scalonego karty wideo: Intel(R) HD Graphics Family
Pamięć karty wideo: 1.76 GB
BIOS karty wideo: Intel Video BIOS
Dostawca sterownika: Intel Corporation
Wersja sterownika: 9.17.10.3517, 3-20-2014
Test obciążenia transformacji i oświetlenia
Test rozpoczął się - 2015-03-01 18:43:52
Wiadomość informacyjna: - 2015-03-01 18:48:59
Klatki na sekundę 31.92 FPS
Test zakończył się: - 2015-03-01 18:49:00
Zaakceptowany
Test obciążenia siatki
Test rozpoczął się - 2015-03-01 18:49:01
Wiadomość informacyjna: - 2015-03-01 18:54:12
Klatki na sekundę 12.86 FPS
Test zakończył się: - 2015-03-01 18:54:12
Zaakceptowany
Test wielokrotnego renderingu DX9
Test rozpoczął się - 2015-03-01 18:54:12
Wiadomość informacyjna: - 2015-03-01 18:54:59
Klatki na sekundę 5.72 FPS
Test zakończył się: - 2015-03-01 18:55:00
Zaakceptowany
Wersja produktu: 1.0.6584.52
Przepraszam, że tak późno się odzywam, jednak przez sesję nie mogłem przetestować komputera na spokojnie.
Zainstalowałem aktualizację sterownika w karcie nVidii.
Co do historii błędów to w dniu 10.02 to jedyny błąd miałem z Chromem, natomiast 11.02 gdy to wszystko się stało mam informację tylko odnośnie błędu w Wordzie i iTunes'ie.
Zrobiłem test obu kart graficznych i przy każdej test został zaliczony.
Test karty nVidii:
SupportAssist Plik dziennika
1 marca 2015 18:42:43
Wynik ogólny testu: Zaakceptowany
-----------------------------------------------------------------------------------------------
NVIDIA GeForce GT 525M [PCI:1:0:0PCI\VEN_10DE&DEV_0DF5&SUBSYS_04B61028&REV_A1\4&4DCA75F&0&0008]
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Nazwa sprzedawcy: NVIDIA Corporation
Pamięć karty wideo: 1023.00 MB
BIOS karty wideo: 70.08.53.00.04
Dostawca sterownika: NVIDIA
Wersja sterownika: 9.18.13.4052, 7-2-2014
---------------------
GPU : 0 [0_PCI:1:0:0]
---------------------
Test obciążenia transformacji i oświetlenia
Test rozpoczął się - 2015-03-01 18:24:50
Wiadomość informacyjna: - 2015-03-01 18:30:06
Szczytowa temperatura CPU: 68 C.
Wiadomość informacyjna: - 2015-03-01 18:30:06
Klatki na sekundę 14.50 FPS
Test zakończył się: - 2015-03-01 18:30:08
Zaakceptowany
Test obciążenia siatki
Test rozpoczął się - 2015-03-01 18:30:08
Wiadomość informacyjna: - 2015-03-01 18:35:22
Szczytowa temperatura CPU: 78 C.
Wiadomość informacyjna: - 2015-03-01 18:35:22
Klatki na sekundę 39.06 FPS
Test zakończył się: - 2015-03-01 18:35:23
Zaakceptowany
Test wielokrotnego renderingu DX9
Test rozpoczął się - 2015-03-01 18:35:23
Wiadomość informacyjna: - 2015-03-01 18:36:09
Szczytowa temperatura CPU: 76 C.
Wiadomość informacyjna: - 2015-03-01 18:36:09
Klatki na sekundę 12.00 FPS
Test zakończył się: - 2015-03-01 18:36:09
Zaakceptowany
Wersja produktu: 1.0.6584.52
Test karty Intela:
SupportAssist Plik dziennika
1 marca 2015 19:05:36
Wynik ogólny testu: Zaakceptowany
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Intel(R) HD Graphics 3000 [PCI:0:2:0PCI\VEN_8086&DEV_0116&SUBSYS_04B61028&REV_09\3&11583659&0&10]
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Nazwa sprzedawcy: Intel Corporation
Interfejs: PCI
Rodzaj układu scalonego karty wideo: Intel(R) HD Graphics Family
Pamięć karty wideo: 1.76 GB
BIOS karty wideo: Intel Video BIOS
Dostawca sterownika: Intel Corporation
Wersja sterownika: 9.17.10.3517, 3-20-2014
Test obciążenia transformacji i oświetlenia
Test rozpoczął się - 2015-03-01 18:43:52
Wiadomość informacyjna: - 2015-03-01 18:48:59
Klatki na sekundę 31.92 FPS
Test zakończył się: - 2015-03-01 18:49:00
Zaakceptowany
Test obciążenia siatki
Test rozpoczął się - 2015-03-01 18:49:01
Wiadomość informacyjna: - 2015-03-01 18:54:12
Klatki na sekundę 12.86 FPS
Test zakończył się: - 2015-03-01 18:54:12
Zaakceptowany
Test wielokrotnego renderingu DX9
Test rozpoczął się - 2015-03-01 18:54:12
Wiadomość informacyjna: - 2015-03-01 18:54:59
Klatki na sekundę 5.72 FPS
Test zakończył się: - 2015-03-01 18:55:00
Zaakceptowany
Wersja produktu: 1.0.6584.52
XPS L502x
-
Ka
- Dellmania SuperUser
- Posty: 262
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 15:20
Re: Niebieskie paski w ekranie logowania L502x
Hmmm... Ciężka sprawa bo widzę, że wszystko masz dobrze. Jednakże mam pewne wątpliwości co do karty graficznej Intel, ponieważ ona jest podstawowa (zintegrowana). Filmy też oglądasz na niej, więc coś z nią musi być nie tak.
Proponuję wrócić do wersji karty Intel z 9.17 na 8.15.10. Co musisz zrobić:
1. Pobierz sterownik do karty (wersja w/w)
2. Odinstaluj kartę Intel HD Graphics w Menedżerze urządzeń (wraz ze sterownikami i programami).
3. Zrestartuj komputer.
4. Zainstaluj nowy sterownik.
5. Zrestartuj (dla pewności).
I sprawdź, czy znów takie błędy będą wyskakiwały. Daj znać tutaj, czy pomogło
Proponuję wrócić do wersji karty Intel z 9.17 na 8.15.10. Co musisz zrobić:
1. Pobierz sterownik do karty (wersja w/w)
2. Odinstaluj kartę Intel HD Graphics w Menedżerze urządzeń (wraz ze sterownikami i programami).
3. Zrestartuj komputer.
4. Zainstaluj nowy sterownik.
5. Zrestartuj (dla pewności).
I sprawdź, czy znów takie błędy będą wyskakiwały. Daj znać tutaj, czy pomogło
Dell Inspiron 15 3537, 15", Intel Core i7-4500U CPU 1,8 - 3GHz, Windows 8.1 64bit, 8GB RAM, pojemność dysku 1TB, grafika AMD Radeon HD 8850M + Intel HD Graphics 4400.
Kto jest online
Zarejestrowani użytkownicy: Google [Bot]