problem z matrycą 15'' XPS L502X full HD

Problemy związane z: Laptop Dell XPS
th
themoon
Posty: 3
Rejestracja: 13 maja 2012, 10:41

problem z matrycą 15'' XPS L502X full HD

Postautor: themoon » 13 maja 2012, 11:06

witam serdecznie.
nie myślałem, że po zakupie urządzenia Dell, od pierwszego dnia użytkowania będę miał jakiekolwiek problemy a jednak...
ów problem występuje tylko, gdy laptop zasilany jest baterią. pojawia się w momencie dłuższej bezczynności, czyli gdy sobie powoli coś czytam, lub gdy ekran wygaśnie po bezczynności i ponownie zostanie wzbudzony. po wzbudzeniu po około 30 sekundach robi się coś takiego:

1.
Obrazek

gdy poruszam myszką lub poskacze po necie obraz po kolejnych 30 sekundach wraca do normy

2.
Obrazek

3.
Obrazek


4.
Obrazek


Dell wymienił mi już baterię, płytę główną, matrycę instalował BIOS oraz sterowniki i za każdym razem odsyłają z takim cudem. już powoli mi ręce opadają, ponieważ tylko bujam się z kompem zamiast na nim pracować. bateria trzyma dosyć długo więc wygodnie mi właśnie z niej korzystać, ale nie mogę pogodzić się z takim przekłamaniem kolorów tym bardziej, że kompa wykorzystuję do obróbki zdjęć.

pytanie mam do szanownych użytkowników Dell oraz tego forum: co o tym myśleć? ile prób naprawy trzeba popełnić by towar był w pełni sprawny? czy może być tak, że ten typ tak ma?

z góry dziękuję za wszelkie info


ma
maciek-n
Posty: 7
Rejestracja: 23 kwie 2012, 14:43

Re: problem z matrycą 15'' XPS L502X full HD

Postautor: maciek-n » 13 maja 2012, 19:45

Moim zdaniem, uprzedzając wypowiedzi niektórych ekspertów na tym forum, to nie jest normalna praca sprzętu. Ale logicznie rzecz biorąc, zostaje już tylko wymiana dedykowanej karty graficznej (jeśli takowa jest zainstalowana - modele z matrycą Full HD raczej na pewno ją posiadają). Nowe Nvidie są wyposażone w technologię Nvidia Optimus, w skrócie chodzi o to, że następuje automatyczne przełączenie pomiędzy energooszczędną grafiką zintegrowaną, a układem dedykowanym od Nvidii (http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Optimus_-_dwie_grafiki_w_jednym_notebooku-2721.html).

Moim pierwszy podejściem do problemu byłaby zabawa z tymi ustawieniami i zaobserwowanie na którym układzie pojawiają się problemy (może na obu). Możesz kliknąć prawym przyciskiem myszy na ikonce Chrome'a i wybrać 'Uruchom z procesorem graficznym->'. Masz do wyboru dwie opcje. Zobacz na której z nich dzieje się wzmiankowana rzecz. Możesz pozmieniać sobie te ustawienia też w 'Panel sterowania->Nvidia Control Panel->Manage 3D settings' na zakładce 'Program settings'.


DELL XPS L502X
th
themoon
Posty: 3
Rejestracja: 13 maja 2012, 10:41

Re: problem z matrycą 15'' XPS L502X full HD

Postautor: themoon » 14 maja 2012, 20:19

dzięki za info. próbowałem coś tam klikać w ustawieniach ale nic nie pomagało.
jutro się widzę ze specem z Dell - odwiedzi mnie. zobaczymy co on na miejscu wymyśli. dam cynk.


e-
e-help24eu
Dellmania User
Posty: 118
Rejestracja: 29 mar 2012, 18:52

Re: problem z matrycą 15'' XPS L502X full HD

Postautor: e-help24eu » 18 maja 2012, 03:39

.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2012, 09:35 przez e-help24eu, łącznie zmieniany 1 raz.


ma
maciek-n
Posty: 7
Rejestracja: 23 kwie 2012, 14:43

Re: problem z matrycą 15'' XPS L502X full HD

Postautor: maciek-n » 20 maja 2012, 23:02

@e-help24eu Nie zauważyłeś, że Cię zignorowałem? Nie będę żywił twoich paranoi, ani leczył twojej urażonej dumy, a administratorowi radzę, żeby pilnował lepiej poziomu wypowiedzi na forum.

kocopoły
- nie ma takiego słowa w słowniku, możesz wytłumaczyć (albo lepiej sobie daruj).

Kiedy dana aplikacja "woła" o biblioteki DirectX to druga karta zajmuje się wszystkimi obliczeniami
- to jest jakieś majaczenie.


DELL XPS L502X
sp
spoko
Posty: 34
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:46

Re: problem z matrycą 15'' XPS L502X full HD

Postautor: spoko » 21 maja 2012, 17:48

Aplikacje można uruchomić z wybranym procesorem graficznym. Prawy przycisk myszy na ikonie aplikacji i ,,uruchom z procesorem graficznym" - mamy wybór. Można pobrać nowe sterowniki ze strony NVIDIA. Ja mam wersję 296.10 Wejdź na panel karty graficznej - pomoc - aktualizacje i znajdzie ci nowe sterowniki jezeli takowe są.


XPS L502X
e-
e-help24eu
Dellmania User
Posty: 118
Rejestracja: 29 mar 2012, 18:52

Re: problem z matrycą 15'' XPS L502X full HD

Postautor: e-help24eu » 21 maja 2012, 18:24

.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2012, 09:34 przez e-help24eu, łącznie zmieniany 1 raz.


sp
spoko
Posty: 34
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:46

Re: problem z matrycą 15'' XPS L502X full HD

Postautor: spoko » 22 maja 2012, 20:11

Dzisiaj pojawił się świeżutki sterownik wersja 301.42. http://www.nvidia.pl/page/support.html


XPS L502X
th
themoon
Posty: 3
Rejestracja: 13 maja 2012, 10:41

Re: problem z matrycą 15'' XPS L502X full HD

Postautor: themoon » 25 maja 2012, 14:13

po kilku próbach naprawienia przez techników dell lap działa jak należy. wymieniona została po raz drugi płyta główna (nie wiem po co) oraz procesor. tym razem problem ustąpił :)


St
Strielok
Posty: 5
Rejestracja: 23 lut 2012, 14:08

Re: problem z matrycą 15'' XPS L502X full HD

Postautor: Strielok » 16 cze 2012, 12:43

Ja znów w swoim l502x znalazłem kilka martwych pikseli (ciemne plamy na różnych kolorach tła) <6 oraz 1 piksel świecący/jasny który widać tylko na czarnym tle (o ile sie nie mylę jest to sub piksel).
Po kontakcie z infolinia Dell'a otrzymałem informacje, że matryca może być wymieniona w ramach gwarancji jeżeli jest >6 martwych pikseli- konsultant nic nie wspominał o świecącym pikselu. Natomiast na stronie:

http://support.euro.dell.com/support/to ... cid=414288

piszę, że wymianie podlega wyświetlacz jeżeli ma 6 lub więcej ciemnych pikseli LUB 1 lub wiecej jasnych.
Napisałem do serwisu maila jak na razie nie ma odpowiedzi. Zadzwonię raz jeszcze po weekendzie i zobaczymy.
PS. matryca to full HD


e-
e-help24eu
Dellmania User
Posty: 118
Rejestracja: 29 mar 2012, 18:52

Re: problem z matrycą 15'' XPS L502X full HD

Postautor: e-help24eu » 16 cze 2012, 18:53

.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2012, 09:27 przez e-help24eu, łącznie zmieniany 1 raz.


St
Strielok
Posty: 5
Rejestracja: 23 lut 2012, 14:08

Re: problem z matrycą 15'' XPS L502X full HD

Postautor: Strielok » 17 cze 2012, 13:39

Dzięki za info. zaraz w poniedziałek dzwonie do nich i odsyłam XPS'a odezwę się po serwisie.


e-
e-help24eu
Dellmania User
Posty: 118
Rejestracja: 29 mar 2012, 18:52

Re: problem z matrycą 15'' XPS L502X full HD

Postautor: e-help24eu » 17 cze 2012, 19:20

.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2012, 09:27 przez e-help24eu, łącznie zmieniany 1 raz.


St
Strielok
Posty: 5
Rejestracja: 23 lut 2012, 14:08

Re: problem z matrycą 15'' XPS L502X full HD

Postautor: Strielok » 18 cze 2012, 00:01

Właśnie tak zrobiłem- programem DPB (program wyświetlającym różne kolory tła) i po wnikliwej obserwacji znalazłem kilka martwych- czarnych pikseli widocznych na rożnych kolorach tła oraz 1 piksel jasny który widać na ciemnym tle centralnie na środku ekranu.
Na stronie dell'a pisze, że oddają sprzęt w ciągu 6 dni- więc myślę, że tragedii nie będzie.


e-
e-help24eu
Dellmania User
Posty: 118
Rejestracja: 29 mar 2012, 18:52

Re: problem z matrycą 15'' XPS L502X full HD

Postautor: e-help24eu » 18 cze 2012, 21:04

.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2012, 09:27 przez e-help24eu, łącznie zmieniany 1 raz.


St
Strielok
Posty: 5
Rejestracja: 23 lut 2012, 14:08

Re: problem z matrycą 15'' XPS L502X full HD

Postautor: Strielok » 20 cze 2012, 20:31

wiec tak, jestem w przeogromnym ciężkim szoku i nie mogę uwierzyć!!! jak potraktowała mnie firma Dell a konkretnie dział techniczny/serwisu z Panią Agnieszką K.
Otóż w piątek na stronie Dell'a zgłosiłem usterkę (jeden sub piksel oraz kilka martwych pikseli).
W poniedziałek Pani Agnieszka z działu wsparcia prosi o przesłanie zdjęć ekranu. Zdjęcia przesłałem.
Wtorek mail od Pani Agnieszki (skrócę go):

"W związku iż posiada Pan gwarancje CAR naprawa potrwa w serwisie do 4 tygodni.
Firma Dell wprowadziła promocję na gwarancję Next Business Day (czyli naprawa u klienta na następny dzień lub dwa)
I pragniemy naprawić Panu laptopa w ramach promocji by zapoznał sie Pan z jakością usług NBD bez żadnych dodatkowych kosztów.
A gdyby Pan chciał kopić dodatkowo gwarancję NBD to za kwotę 755 pln brutto (cena normalna 1360 pln brutto)"

Dziś był technik wymienił ekran 0 sub pikseli 0 martwych pikseli.. normalnie nie wierzę!!!
ta firma kupiła mnie już dożywotnio!!
Mam nadzieję, że Pani Agnieszka pójdzie na zasłużoną wcześniejszą emeryturę :) i dostanie podwyżkę.
Tak profesjonalniej obsługi serwisu nie widziałem nawet na filmie.
Dziękuję firmie Dell a zwłaszcza Pani Agnieszce za wszelką pomoc.


Awatar użytkownika
DELLMania
Dellmania Admin
Posty: 676
Rejestracja: 10 lip 2008, 15:52
Kontaktowanie:

Re: problem z matrycą 15'' XPS L502X full HD

Postautor: DELLMania » 19 lip 2012, 18:03

Jak widać serwis Dell ma także i dobre strony. Życzymy aby każdy trafiał na podobne promocje i był równie zadowolony.


Nie wstyd nie wiedzieć, lecz wstyd nie pragnąć swojej wiedzy uzupełnić.

Obsługa informatyczna firm. IT Company
Awatar użytkownika
DELLMania
Dellmania Admin
Posty: 676
Rejestracja: 10 lip 2008, 15:52
Kontaktowanie:

Re: problem z matrycą 15'' XPS L502X full HD

Postautor: DELLMania » 19 lip 2012, 18:07

maciek-n pisze: a administratorowi radzę, żeby pilnował lepiej poziomu wypowiedzi na forum.


Liczę na wysoką kulturę osobistą każdego z użytkownika forum i staram się nie ingerować w potyczki słowne. Mam nadzieję że sami użytkownicy dojdą do porozumienia pomiędzy sobą. Forum ma budować relacje, pomagać a nie wywoływać gniew i dawać upust swoim nerwom.

Pomagajcie sobie na wzajem i bądźcie dla siebie życzliwi. A na głupie pytania niektórych użytkowników proponuję nie reagować. Lepszy pusty post niż sterta wyzwisk pod nim.

Pozdrawiam wszystkich.


Nie wstyd nie wiedzieć, lecz wstyd nie pragnąć swojej wiedzy uzupełnić.

Obsługa informatyczna firm. IT Company
ci
cibor
Posty: 4
Rejestracja: 11 sie 2012, 16:28

Re: problem z matrycą 15'' XPS L502X full HD

Postautor: cibor » 11 sie 2012, 20:21

Na mojej matrycy FHD jest jeden punkt świecący na biało na czarnym tle - rozumiem , że też moge liczyc na serwis ? Mam jeszcze rok NBD ... wiec chyba warto zadzwonić. Dam Wam znać jak u mnie poszło


XPS L502X GT 540M | B+RG FHD i5 8GB
ci
cibor
Posty: 4
Rejestracja: 11 sie 2012, 16:28

Re: problem z matrycą 15'' XPS L502X full HD

Postautor: cibor » 16 sie 2012, 21:27

Hello ! Jest nowa matryca ! Przy jednym pixelu - XPS ma wymiane ! : )

I love You Dell :D


pozdrawiam

ps. to forum jakoś malo aktywne :( chociaz dzieki niemu mam nowa matryce !

Dzieki !


XPS L502X GT 540M | B+RG FHD i5 8GB

Wróć do „Laptopy Dell XPS”

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: DELLMania, Google [Bot]