Odrobina historii...
Firma DELL została założona w 1984 roku przez Micheal'a Dell'a. Założenie było proste: bezpośrednia sprzedaż komputerów ułatwiała zrozumienie i sprostanie potrzebom konsumentów.
Rozwijając strategie biznesowe DELL łączy rewolucyjną sprzedaż bezpośrednią modeli z nowymi formami dystrybucji tak, by zadowolić indywidualnych klientów na całym świecie.
DELL na osi czasu
NARODZINY BEZPOŚREDNIEGO MODELU SPRZEDAŻY
Niebezpośrednia droga produkcji i sprzedaży opierała się na relacji nieświadomego klienta z niezorientowanym sprzedawcą. Michael Dell zareagował na te sytuację, sprzedając komputery skonfigurowane na zamówienie konkretnego klienta, tym samym eliminując pośredników transakcji i obniżając koszta produktu.
1984
Mając niewielki kapitał startowy (zaledwie 1000$!) oraz bezprecedensowy, oryginalny pomysł ominięcia pośredników w sprzedaży komputerów, Michael Dell rejestruje DELL Computer Corporation. Jako pierwsza w branży bezpośrednio handluje sprzętem zbudowanym na specjalne zamówienie poszczególnych klientów.
1985
DELL projektuje i produkuje pierwszy system wg własnego projektu. Turbo PC charakteryzuje procesor Intel 8088.
Oferując możliwość zwrotu produktu oraz wsparcie serwisowe w przeciągu 24 godzin od zgłoszenia problemu, DELL ustanawia doświadczenia klienta podstawą firmy. DELL jest jedną z pierwszych firm oferującą naprawy PC w domu klienta.
1986
Na krajowych targach Spring Comdex, DELL prezentuje najszybszy komputer: 12 MHz, z systemem opartym na 286.
1988
Cztery lata po założeniu, IPO* firmy DELL wzrasta do 30 milionów dolarów, tym samym zwiększając wartość rynkową korporacji z 1,000$ do 85 milionów dolarów.
*„IPO (ang. Initial Public Offering) - pierwsza oferta publiczna. IPO wiąże się z wprowadzeniem po raz pierwszy akcji spółki do obrotu giełdowego.” - wikipedia.org
źródło: www.dell.com
1984
Mając niewielki kapitał startowy (zaledwie 1000$!) oraz bezprecedensowy, oryginalny pomysł ominięcia pośredników w sprzedaży komputerów, Michael Dell rejestruje DELL Computer Corporation. Jako pierwsza w branży bezpośrednio handluje sprzętem zbudowanym na specjalne zamówienie poszczególnych klientów.
1985
DELL projektuje i produkuje pierwszy system wg własnego projektu. Turbo PC charakteryzuje procesor Intel 8088.
Oferując możliwość zwrotu produktu oraz wsparcie serwisowe w przeciągu 24 godzin od zgłoszenia problemu, DELL ustanawia doświadczenia klienta podstawą firmy. DELL jest jedną z pierwszych firm oferującą naprawy PC w domu klienta.
1986
Na krajowych targach Spring Comdex, DELL prezentuje najszybszy komputer: 12 MHz, z systemem opartym na 286.
1988
Cztery lata po założeniu, IPO* firmy DELL wzrasta do 30 milionów dolarów, tym samym zwiększając wartość rynkową korporacji z 1,000$ do 85 milionów dolarów.
*„IPO (ang. Initial Public Offering) - pierwsza oferta publiczna. IPO wiąże się z wprowadzeniem po raz pierwszy akcji spółki do obrotu giełdowego.” - wikipedia.org
źródło: www.dell.com
MOBILNE KOMPUTERY WKRACZAJĄ DO AKCJI
W 1989 roku DELL wprowadza na rynek pierwsze mobilne komputery oferując maszyny, które wkrótce potem staną się sztandarowymi produktami firmy, w odpowiedzi na coraz większe zapotrzebowanie rynku.
1989
DELL przedstawia publiczności 316LT – pierwszego notebooka tej marki.
1991
Na targach komputerowych w Spring Comdex, DELL przedstawia swojego pierwszego notebooka z kolorowym wyświetlaczem. Sprzedawany za mniej niż 4,500$, notebook 325NC oferuje m.in. ulepszoną baterię umożliwiającą aż do 3 godzin użytkowania. Monitor LCD może symultanicznie wyświetlać 16 kolorów w rozdzielczości 640/480 pikseli.
1993
Aby powiększyć i ulepszyć gamę notebooków oferowanych przez firmę, DELL zatrudnia weterana branży – Hohn'a Medica, kojarzonego do tej pory z Apple PowerBook. Staje się ona odpowiedzialny za projekt notebooka Latitude.
1994
Wraz z wprowadzeniem na rynek notebooka Latitude XP, DELL jako pierwszy zastosował litowo-jonową baterię – baterię o najdłuższym czasie pracy. Aby zapowiedzieć produkt, analityków zaopatrzono w nowe komputery DELLA by odbyli lot z Nowego Jorku do Los Angeles bez dodatkowego zasilania baterii.
1997
DELL przedstawia ExpressCharge – pierwszą szybką ładowarkę do notebooków tej marki.
2000
DELL wprowadza na rynek notebooki z wbudowanym WiFi.
źródło: www.dell.com
1989
DELL przedstawia publiczności 316LT – pierwszego notebooka tej marki.
1991
Na targach komputerowych w Spring Comdex, DELL przedstawia swojego pierwszego notebooka z kolorowym wyświetlaczem. Sprzedawany za mniej niż 4,500$, notebook 325NC oferuje m.in. ulepszoną baterię umożliwiającą aż do 3 godzin użytkowania. Monitor LCD może symultanicznie wyświetlać 16 kolorów w rozdzielczości 640/480 pikseli.
1993
Aby powiększyć i ulepszyć gamę notebooków oferowanych przez firmę, DELL zatrudnia weterana branży – Hohn'a Medica, kojarzonego do tej pory z Apple PowerBook. Staje się ona odpowiedzialny za projekt notebooka Latitude.
1994
Wraz z wprowadzeniem na rynek notebooka Latitude XP, DELL jako pierwszy zastosował litowo-jonową baterię – baterię o najdłuższym czasie pracy. Aby zapowiedzieć produkt, analityków zaopatrzono w nowe komputery DELLA by odbyli lot z Nowego Jorku do Los Angeles bez dodatkowego zasilania baterii.
1997
DELL przedstawia ExpressCharge – pierwszą szybką ładowarkę do notebooków tej marki.
2000
DELL wprowadza na rynek notebooki z wbudowanym WiFi.
źródło: www.dell.com
ROZWĂ“J KOMPUTERĂ“W STACJONARNYCH
DELL kontynuuje określanie standardów oraz cięcie kosztów i stopnia skomplikowania komputerów stacjonarnych. Innowacje w produkcję oraz ekspertyza zarządzania współpracy z dostawcami umożliwia DELL'owi uplasowanie się w pierwszej piątce producentów PC i wzrost zainteresowania konsumenckiego na całym świecie.
1991
Poprzez zamianę procesorów w całej linii oferowanych produktów na niezwykle wydajne mikroprocesory Intel 486, DELL demonstruje swe zaangażowanie w dostarczanie klientom najnowszych technologii.
1993
DELL prezentuje nową gamę produktów Dimension, przeznaczonych dla małych firm oraz klientów indywidualnych.
1993
Na rynek wchodzi nowa linia produktów OptiPlex, kierowana głównie do użytkowników komputerów sieciowych w firmach. Produkty te staną się podstawą oferty DELL na ponad dekadę.
1993
DELL wchodzi do czołowej piątki producentów systemów komputerowych na świecie.
źródło: www.dell.com
1991
Poprzez zamianę procesorów w całej linii oferowanych produktów na niezwykle wydajne mikroprocesory Intel 486, DELL demonstruje swe zaangażowanie w dostarczanie klientom najnowszych technologii.
1993
DELL prezentuje nową gamę produktów Dimension, przeznaczonych dla małych firm oraz klientów indywidualnych.
1993
Na rynek wchodzi nowa linia produktów OptiPlex, kierowana głównie do użytkowników komputerów sieciowych w firmach. Produkty te staną się podstawą oferty DELL na ponad dekadę.
1993
DELL wchodzi do czołowej piątki producentów systemów komputerowych na świecie.
źródło: www.dell.com
REWOLUCJA W KONTAKCIE Z KLIENTAMI
Relacje z klientami oraz branie pod uwagę ich sugestii stały się cechami charakterystycznymi marki. Michael Dell wykorzystuje potencjał internetu i tworząc www.dell.com, który staje się jednym z największych sklepów internetowych oraz centrum wsparcia technicznego klientów.
1996
Zarabiając około milion dolarów dziennie, w zaledwie siedem miesięcy od wstawienia serwisu do sieci, DELL pionierem sprzedaży internetowej. Ten rodzaj sprzedaży dynamicznie rozwija się, by, w 2000 roku, osiągane z niego zyski opiewały na niebagatelną kwotę 50 milionów dolarów każdego dnia.
1996
DELL uruchamia strony Premier dla firm i instytucji, by oszczędzić ich czas i pieniądze przy zakupie sprzętu oraz w razie potrzeby wsparcia technicznego. Do 2000 roku powstaje ponad 50,000 stron Premier w 14 różnych językach.
1999
DELL wprowadza usługę wsparcia elektronicznego – zapewniającą klientom zdalną pomoc techniczną.
2005
Wraz z rosnącą konkurencją, DELL podwaja swoje wysiłki by pozostać liderem na polu serwisu konsumenckiego. By sprostać potrzebom rynku szkoli w tym celu tysiące sprzedawców i serwisantów oraz stosownie powiększa biuro obsługi klienta.
2006
DELL wprowadza DellConnect - innowacyjne rozwiązanie, polegające na zdalnej diagnostyce problemu oraz natychmiastowej pomocy w jego rozwiązaniu. Do końca roku 2006 skorzystało z tego rozwiązania skorzystało ponad milion klientów.
źródło: www.dell.com
1996
Zarabiając około milion dolarów dziennie, w zaledwie siedem miesięcy od wstawienia serwisu do sieci, DELL pionierem sprzedaży internetowej. Ten rodzaj sprzedaży dynamicznie rozwija się, by, w 2000 roku, osiągane z niego zyski opiewały na niebagatelną kwotę 50 milionów dolarów każdego dnia.
1996
DELL uruchamia strony Premier dla firm i instytucji, by oszczędzić ich czas i pieniądze przy zakupie sprzętu oraz w razie potrzeby wsparcia technicznego. Do 2000 roku powstaje ponad 50,000 stron Premier w 14 różnych językach.
1999
DELL wprowadza usługę wsparcia elektronicznego – zapewniającą klientom zdalną pomoc techniczną.
2005
Wraz z rosnącą konkurencją, DELL podwaja swoje wysiłki by pozostać liderem na polu serwisu konsumenckiego. By sprostać potrzebom rynku szkoli w tym celu tysiące sprzedawców i serwisantów oraz stosownie powiększa biuro obsługi klienta.
2006
DELL wprowadza DellConnect - innowacyjne rozwiązanie, polegające na zdalnej diagnostyce problemu oraz natychmiastowej pomocy w jego rozwiązaniu. Do końca roku 2006 skorzystało z tego rozwiązania skorzystało ponad milion klientów.
źródło: www.dell.com
WYZWANIE - SERWERY
Pomimo sceptycyzmu ludzi z branży, w 1996 roku DELL z powodzeniem wkracza na rynek serwerów. Sukces ten ożywia firmę, która tym samym stawia kolejny krok by stać się dostawcą wszystkich produktów technologii organizacyjnych.
1994
DELL rzuca wyzwanie rynkowi serwerów – przedstawia nową linię produktów PowerEdge.
1998
DELL poszerza ofertę baz danych oferując serię PowerVault – niezwykle wytrzymałą linię produktów do przechowywania danych.
2000
DELL wprowadza na rynek serwer PowerApp. W tym samym czasie firma sprzedaje milionową maszynę Poweredge.
2002
DELL sprzedaje pierwszy serwer blade* – PowerEdge 1655MC.
2004
DELL dokłada starań by rozwinąć wspólną specyfikację RAID (Redundant Array of Independent Disks) - nadmiarowej macierzy niezależnych dysków. Ma ona umożliwić podstawową współpracę różnych dostawców z technologią RAID. Technologia ta umożliwia klientom przenoszenie danych z serwerów bez czasochłonnej ponownej konfiguracji i utraty danych.
2006
DELL ulepsza dziewiątą generację serwerów PowerEdge oraz stacji roboczych DELL Precision o pierwsze ustandaryzowane systemy oparte na czterech procesorach.
2006
DELL przedstawia PowerVault MD3000.
* System serwerów blade – rozwiązanie polegające na umieszczeniu od kilku do kilkunastu serwerów w jednej obudowie. - źródło: wikipedia.pl
źródło: www.dell.com
1994
DELL rzuca wyzwanie rynkowi serwerów – przedstawia nową linię produktów PowerEdge.
1998
DELL poszerza ofertę baz danych oferując serię PowerVault – niezwykle wytrzymałą linię produktów do przechowywania danych.
2000
DELL wprowadza na rynek serwer PowerApp. W tym samym czasie firma sprzedaje milionową maszynę Poweredge.
2002
DELL sprzedaje pierwszy serwer blade* – PowerEdge 1655MC.
2004
DELL dokłada starań by rozwinąć wspólną specyfikację RAID (Redundant Array of Independent Disks) - nadmiarowej macierzy niezależnych dysków. Ma ona umożliwić podstawową współpracę różnych dostawców z technologią RAID. Technologia ta umożliwia klientom przenoszenie danych z serwerów bez czasochłonnej ponownej konfiguracji i utraty danych.
2006
DELL ulepsza dziewiątą generację serwerów PowerEdge oraz stacji roboczych DELL Precision o pierwsze ustandaryzowane systemy oparte na czterech procesorach.
2006
DELL przedstawia PowerVault MD3000.
* System serwerów blade – rozwiązanie polegające na umieszczeniu od kilku do kilkunastu serwerów w jednej obudowie. - źródło: wikipedia.pl
źródło: www.dell.com
DELL podbija Świat
Koniec lat 90-tych to okres intensywnego rozwoju marki w wielu nowych regionach. Otwierając serię fabryk na całym świecie, DELL potwierdza swe możliwości współpracy międzykulturowej.
1987
DELL otwiera nowy oddział w Wielkiej Brytanii – jest to pierwsza filia firmy za Oceanem. Pomimo nieprzychylnych prognoz prasy, wróżących niepowodzenie sprzedaży modelu bezpośredniego poza Stanami Zjednoczonymi, w ciągu kolejnych 4 lat DELL otwiera 11 kolejnych oddziałów.
1990
By sprostać wymaganiom rynku w Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce, DELL otwiera fabrykę w Limerick w Irlandii.
1993
Otwierając filie w Australii i Japonii, DELL wkracza na rynek Azji i Pacyfiku.
1996
DELL otwiera pierwszą fabrykę w rejonie Azji i Pacyfiku – w Penang w Malezji.
1998
Otwarcie sklepu zintegrowanego z fabryką i centrum obsługi klienta w Xiamen w Chinach. W tym samym roku firma buduje drugą fabrykę w Penang, podwajając tym samym możliwości wytwórcze, by zaspokoić rosnące zapotrzebowania klientów w Chinach, Japonii, Korei Południowej i Hong Kongu.
1998
DELL zapowiada budowę kolejnych fabryk w Irlandii, Brazylii oraz Stanach Zjednoczonych. Projekty te powiększają powierzchnie istniejących dotychczas wytwórni o prawie 10000 metrów kwadratowych.
1999
Otwarcie obiektów w Eldorado do Sul w Brazylii, nastawionych na zapotrzebowania rynku Ameryki Łacińskiej.
2006
DELL zapowiada budowę nowych fabryk w Brazylii, Polsce i Indiach.
źródło: www.dell.com
1987
DELL otwiera nowy oddział w Wielkiej Brytanii – jest to pierwsza filia firmy za Oceanem. Pomimo nieprzychylnych prognoz prasy, wróżących niepowodzenie sprzedaży modelu bezpośredniego poza Stanami Zjednoczonymi, w ciągu kolejnych 4 lat DELL otwiera 11 kolejnych oddziałów.
1990
By sprostać wymaganiom rynku w Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce, DELL otwiera fabrykę w Limerick w Irlandii.
1993
Otwierając filie w Australii i Japonii, DELL wkracza na rynek Azji i Pacyfiku.
1996
DELL otwiera pierwszą fabrykę w rejonie Azji i Pacyfiku – w Penang w Malezji.
1998
Otwarcie sklepu zintegrowanego z fabryką i centrum obsługi klienta w Xiamen w Chinach. W tym samym roku firma buduje drugą fabrykę w Penang, podwajając tym samym możliwości wytwórcze, by zaspokoić rosnące zapotrzebowania klientów w Chinach, Japonii, Korei Południowej i Hong Kongu.
1998
DELL zapowiada budowę kolejnych fabryk w Irlandii, Brazylii oraz Stanach Zjednoczonych. Projekty te powiększają powierzchnie istniejących dotychczas wytwórni o prawie 10000 metrów kwadratowych.
1999
Otwarcie obiektów w Eldorado do Sul w Brazylii, nastawionych na zapotrzebowania rynku Ameryki Łacińskiej.
2006
DELL zapowiada budowę nowych fabryk w Brazylii, Polsce i Indiach.
źródło: www.dell.com
LIDER
DELL wkroczył w nowe milenium z ugruntowaną pozycją lidera przemysłu oraz wieloma rozwiązaniami oferowanymi klientom na całym świecie. Wskaźnik rozwoju firmy doprowadził do wzrostu jej wartości rynkowej oraz wzmocnił jej pozycję w rankingach - zarówno amerykańskich jak i światowych.
2000
Wartość sprzedaży produktów DELL przez Internet osiąga 50 milionów dolarów dziennie.
2000
Po raz pierwszy DELL zostaje ogłoszony numerem 1 wśród dostawców stacji roboczych na całym świecie.
2001
Po raz pierwszy DELL osiąga pierwsze miejsce na rynku światowym.
2001
DELL pierwszym w rankingu amerykańskim dostawcą serwerów na bazie Intel'a.
źródło: www.dell.com
2000
Wartość sprzedaży produktów DELL przez Internet osiąga 50 milionów dolarów dziennie.
2000
Po raz pierwszy DELL zostaje ogłoszony numerem 1 wśród dostawców stacji roboczych na całym świecie.
2001
Po raz pierwszy DELL osiąga pierwsze miejsce na rynku światowym.
2001
DELL pierwszym w rankingu amerykańskim dostawcą serwerów na bazie Intel'a.
źródło: www.dell.com
ELEKTRONICZNA REWOLUCJA KONSUMENCKA
W 2003 roku, jako naturalne poszerzenie gamy oferowanych produktów, DELL wkracza na rynek elektroniczny - swoich sklepach internetowych oraz katalogach DELL oferuje tysiące produktów najnowszych technologii.
2002
Amerykańscy konsumenci wybierają DELL'a numerem 1 wśród dostawców systemów komputerowych.
2002
Przedstawiając nowy produkt – projektor 3100MP, DELL wkracza na ten segment rynku.
2003
DELL wchodzi na rynek z nową linią drukarek (zarówno atramentowych jak i laserowych) dla biznesu i klientów indywidualnych.
2003
Nazwa firmy zmienia się oficjalnie na DELL Inc., odzwierciedlając ewolucję firmy - dostawcy różnorodnych technologii produktów i usług.
2006
DELL wprowadza do swej linii produktów technologię Blu-ray. Format dysku optycznego nowej generacji jest dostępny w niezwykle wydajnych notebookach XPS M1710.
źródło: www.dell.com
2002
Amerykańscy konsumenci wybierają DELL'a numerem 1 wśród dostawców systemów komputerowych.
2002
Przedstawiając nowy produkt – projektor 3100MP, DELL wkracza na ten segment rynku.
2003
DELL wchodzi na rynek z nową linią drukarek (zarówno atramentowych jak i laserowych) dla biznesu i klientów indywidualnych.
2003
Nazwa firmy zmienia się oficjalnie na DELL Inc., odzwierciedlając ewolucję firmy - dostawcy różnorodnych technologii produktów i usług.
2006
DELL wprowadza do swej linii produktów technologię Blu-ray. Format dysku optycznego nowej generacji jest dostępny w niezwykle wydajnych notebookach XPS M1710.
źródło: www.dell.com
WPŁYW KLIENTĂ“W ROZWĂ“J I INNOWACJE W DELL
Konkurenci zaczęli skupiać coraz większą uwagę na rynku konsumenckim. DELL Inc. również dokłada wszelkich starań, by oferować klientom z różnych środowisk pełniejsze i atrakcyjniejsze cenowo technologie.
1997
Kolejnym dowodem pracy nad zaspokojeniem potrzeb konkretnego segmentu odbiorców jest stworzenie linii produktów DELL Precision, przeznaczonych dla użytkowników profesjonalnych programów graficznych, wymagających niezwykłej jakości i wydajności. Do 2000 roku DELL stał się numerem jeden w sprzedaży stacji roboczych na całym świecie.
1999
DELL jest jednym z pierwszych wśród głównych sprzedawców systemów, który instaluje fabrycznie Red Hat Linux na systemach korporacyjnych.
2001
DELL wprowadza na rynek jedną z pierwszych systemów mobilnych stacji roboczych z certyfikatem Independent Software Vendor* (Niezależny Sprzedawca Softwear'u).
2001
Prezentując linię przełączników sieciowych PowerConnect, DELL wkracza na rynek urządzeń połączeń sieciowych.
2002
DELL jest jedną z pierwszych firm w branży umieszczającą połączenie sieciowe Gigabit Ethernet na płycie głównej systemów klientów biznesowych.
2004
DELL wprowadza na rynek jeden z pierwszych systemów z pamięcią DDR2 (Double Data Rate 2 Synchronous Dynamic Random Access Memory).
2004
DELL przedstawia publiczności pierwsze w branży systemy nowej generacji (PCI Express technologii I/O), oferujące Ethernet, RAID (ang. Redundant Array of Independent Disks, Nadmiarowa macierz niezależnych dysków), InfiniBand oraz Fibre Channel.
2005
DELL jako jeden z pierwszych oferuje komputery stacjonarne oparte na procesorach Intel Dual-Core. Firma przez kilka lat pracowała z Intelem nad powstaniem nowej technologii. DELL z powodzeniem testował dwuprocesorowe systemy w swoich laboratoriach. Dwie linie komputerów stacjonarnych: Dell Precision 470 oraz 670 tworzą wielozadaniowe kompleksowe środowisko dla każdego użytkownika.
2006
DELL przedstawia cyfrowy monitor nowej generacji: DisplayPort.
2006
DELL wprowadza na rynek Unified Manageability Architecture – nowej generacji architekturę zarządzania systemami .
2006
DELL prezentuje eHealthcare Architecture – obszerną strukturę technologii informacyjnej mającej na celu polepszenie organizacji i skuteczności służby zdrowia oraz jakości opieki oferowanej pacjentom.
* szczegóły: http://en.wikipedia.org/wiki/Independen ... are_vendor
źródło: www.dell.com
1997
Kolejnym dowodem pracy nad zaspokojeniem potrzeb konkretnego segmentu odbiorców jest stworzenie linii produktów DELL Precision, przeznaczonych dla użytkowników profesjonalnych programów graficznych, wymagających niezwykłej jakości i wydajności. Do 2000 roku DELL stał się numerem jeden w sprzedaży stacji roboczych na całym świecie.
1999
DELL jest jednym z pierwszych wśród głównych sprzedawców systemów, który instaluje fabrycznie Red Hat Linux na systemach korporacyjnych.
2001
DELL wprowadza na rynek jedną z pierwszych systemów mobilnych stacji roboczych z certyfikatem Independent Software Vendor* (Niezależny Sprzedawca Softwear'u).
2001
Prezentując linię przełączników sieciowych PowerConnect, DELL wkracza na rynek urządzeń połączeń sieciowych.
2002
DELL jest jedną z pierwszych firm w branży umieszczającą połączenie sieciowe Gigabit Ethernet na płycie głównej systemów klientów biznesowych.
2004
DELL wprowadza na rynek jeden z pierwszych systemów z pamięcią DDR2 (Double Data Rate 2 Synchronous Dynamic Random Access Memory).
2004
DELL przedstawia publiczności pierwsze w branży systemy nowej generacji (PCI Express technologii I/O), oferujące Ethernet, RAID (ang. Redundant Array of Independent Disks, Nadmiarowa macierz niezależnych dysków), InfiniBand oraz Fibre Channel.
2005
DELL jako jeden z pierwszych oferuje komputery stacjonarne oparte na procesorach Intel Dual-Core. Firma przez kilka lat pracowała z Intelem nad powstaniem nowej technologii. DELL z powodzeniem testował dwuprocesorowe systemy w swoich laboratoriach. Dwie linie komputerów stacjonarnych: Dell Precision 470 oraz 670 tworzą wielozadaniowe kompleksowe środowisko dla każdego użytkownika.
2006
DELL przedstawia cyfrowy monitor nowej generacji: DisplayPort.
2006
DELL wprowadza na rynek Unified Manageability Architecture – nowej generacji architekturę zarządzania systemami .
2006
DELL prezentuje eHealthcare Architecture – obszerną strukturę technologii informacyjnej mającej na celu polepszenie organizacji i skuteczności służby zdrowia oraz jakości opieki oferowanej pacjentom.
* szczegóły: http://en.wikipedia.org/wiki/Independen ... are_vendor
źródło: www.dell.com
DELL STAWIA NA WARTOŚCI
Zmieniając się z outsidera w lidera, a zarazem weterana rynku, DELL dokłada wszelkich starań, by odpowiedzialność – zarówno finansowa jak i ekologiczna oraz zaangażowanie społeczne stały się integralną częścią w funkcjonowaniu firmy.
2003
DELL rusza z projektem Dell Recycling. Umożliwia on klientom pozbycie się starego sprzętu (nie tylko marki Dell) poprzez zwrot do powtórnego obiegu lub jako darowiznę dla instytucji charytatywnych.
2005
DELL na pierwszym miejscu rankingu „Najbardziej Podziwiane Firmy Ameryki” magazynu Fortune.
2005
DELL przedstawia platformę OptiPlex, charakteryzującą się bezołowiową płytą główną, zasilaczem oraz konstrukcją.
2005
Dell wprowadza nowe zasady dotyczące użycia i eliminacji wybranych środków chemicznych przy projektowaniu sprzętu.
2006
Dell rozszerza usługę Dell Recycling na cały świat. Poza Ameryką oferta dotyczy jedynie modeli tej marki. Do 2009 roku Dell ma zamiar przetworzyć 125 milionów kilogramów niechcianego sprzętu.
2006
Dell przedstawia strategię energooszczędnego produktu – zaprojektowaną by zmniejszyć ilość energii elektrycznej zużywanej przez użytkowników sprzętu tej marki, tym samym zmniejszając koszta eksploatacji.
2007
DELL jako pierwsza duża firma komputerowa zapowiada plan całkowitego zrównoważenia emisji CO2 oraz rozpoczyna kampanie Plant a Tree for Me (Zasadź dla Mnie Drzewo) oraz Plant a Forest for Me (Zasadź dla mnie Las).
Więcej informacji: http://www.dellmania.pl/viewtopic.php?t=19 oraz http://www.dellmania.pl/viewtopic.php?t=16
2007
Dell osiąga swój cel: staje się Najzieleńszą Firmą Technologiczną na Świecie, przedstawiając notebooki i komputery stacjonarne spełniające standardy EPEAT Gold (Electronic Products Environmental Assessment Tool)*.
* http://www.greenelectronicscouncil.org/epeat/index.htm
źródło: www.dell.com
2003
DELL rusza z projektem Dell Recycling. Umożliwia on klientom pozbycie się starego sprzętu (nie tylko marki Dell) poprzez zwrot do powtórnego obiegu lub jako darowiznę dla instytucji charytatywnych.
2005
DELL na pierwszym miejscu rankingu „Najbardziej Podziwiane Firmy Ameryki” magazynu Fortune.
2005
DELL przedstawia platformę OptiPlex, charakteryzującą się bezołowiową płytą główną, zasilaczem oraz konstrukcją.
2005
Dell wprowadza nowe zasady dotyczące użycia i eliminacji wybranych środków chemicznych przy projektowaniu sprzętu.
2006
Dell rozszerza usługę Dell Recycling na cały świat. Poza Ameryką oferta dotyczy jedynie modeli tej marki. Do 2009 roku Dell ma zamiar przetworzyć 125 milionów kilogramów niechcianego sprzętu.
2006
Dell przedstawia strategię energooszczędnego produktu – zaprojektowaną by zmniejszyć ilość energii elektrycznej zużywanej przez użytkowników sprzętu tej marki, tym samym zmniejszając koszta eksploatacji.
2007
DELL jako pierwsza duża firma komputerowa zapowiada plan całkowitego zrównoważenia emisji CO2 oraz rozpoczyna kampanie Plant a Tree for Me (Zasadź dla Mnie Drzewo) oraz Plant a Forest for Me (Zasadź dla mnie Las).
Więcej informacji: http://www.dellmania.pl/viewtopic.php?t=19 oraz http://www.dellmania.pl/viewtopic.php?t=16
2007
Dell osiąga swój cel: staje się Najzieleńszą Firmą Technologiczną na Świecie, przedstawiając notebooki i komputery stacjonarne spełniające standardy EPEAT Gold (Electronic Products Environmental Assessment Tool)*.
* http://www.greenelectronicscouncil.org/epeat/index.htm
źródło: www.dell.com
ROZWĂ“J DŁUGOTERMINOWY
W lutym 2007 Michael Dell powraca na stanowisko dyrektora generalnego i ustala kalendarz zmian w firmie. Jest on nastawiony na długoterminowy sukces oraz ponowne osiągnięcie przez DELL'a pozycji lidera w dostarczaniu sprzętu i oferowanym serwisie.
2007
DELL przedstawia graczom oraz entuzjastom PC nowy XPS 720 H2C – pierwszy system z dwuczłonowym procesem chłodzącym.
2007
Pierwsza linia produktów DELL przeznaczona dla małych firm – Vostro. Pozwala im ona skupić się na klientach, a nie na technologii.
2007
DELL inicjuje powstanie firmowego bloga – Direct2Dell, portal konsumentów IdeaStorm* oraz kilka innuch forum społecznościowych jako nowych form kontaktu z klientami.
* więcej informacji: viewtopic.php?t=21
2007
Dzięki współpracy z partnerami sprzedaży detalicznej Wal-Mart, Staples, Gome, Big Camera oraz Carphone Warehouse, DELL dociera do nowych klientów oraz rozszerza dystrybucję swoich produktów na cały świat.
Budowanie przyszłości
DELL zwalcza zawiłości technologii informacyjnej - dba o to, by klienci tracili mniej czasu na zarządzanie infrastrukturami IT, a mogli skupić się na innowacjach i rozwoju własnych firm.
źródło: www.dell.com
2007
DELL przedstawia graczom oraz entuzjastom PC nowy XPS 720 H2C – pierwszy system z dwuczłonowym procesem chłodzącym.
2007
Pierwsza linia produktów DELL przeznaczona dla małych firm – Vostro. Pozwala im ona skupić się na klientach, a nie na technologii.
2007
DELL inicjuje powstanie firmowego bloga – Direct2Dell, portal konsumentów IdeaStorm* oraz kilka innuch forum społecznościowych jako nowych form kontaktu z klientami.
* więcej informacji: viewtopic.php?t=21
2007
Dzięki współpracy z partnerami sprzedaży detalicznej Wal-Mart, Staples, Gome, Big Camera oraz Carphone Warehouse, DELL dociera do nowych klientów oraz rozszerza dystrybucję swoich produktów na cały świat.
Budowanie przyszłości
DELL zwalcza zawiłości technologii informacyjnej - dba o to, by klienci tracili mniej czasu na zarządzanie infrastrukturami IT, a mogli skupić się na innowacjach i rozwoju własnych firm.
źródło: www.dell.com
Kto jest online
Zarejestrowani użytkownicy: Google [Bot]