Dell Studio 1555 - Problem z instalacją XP - Siódemka ok...

Problemy związane z: Laptop Dell Studio
Or
Orzeł
Posty: 8
Rejestracja: 10 sie 2010, 15:00

Dell Studio 1555 - Problem z instalacją XP - Siódemka ok...

Postautor: Orzeł » 10 sie 2010, 15:56

Graciarka to:
Dell Studio 1555, Intel Core 2 Duo T6600, 4GB RAM, Radeon HD 4500, Windows 7 Ultimate 32bit.

Jakieś cztery miesiące temu kupiłem tego laptopa bez windy. Zainstalowałem XP i wszystko było do niedawna super:-) Ostatnio jadąc busem na koncert, podłączyłem zewnętrzny monitor przez VGA do komputera i odpaliłem Colina 2005:-) Po grze odłączyłem VGA i obraz nie wrócił na ekran laptopa. Podłączyłem VGA i korzystając z zewnętrznego monitora uruchomiłem komp ponownie. Wstawał bardzo długo ale się udało więc zamknąłem system. Po ponownym uruchomieniu pojawił się niebieski ekran i już więcej nie udało mi się uruchomić systemu. Próbowałem przeinstalować system i nic. Ciągle w połowie instalacji XP pojawiał się niebieski ekran: "sprawdź hardware i przeskanuj komp w poszukiwaniu wirusów". Wcześniej wydaje mi się że monitował problem z biosem. Kiedy zabrakło cierpliwości postanowiłem spróbować zainstalować Windows 7 Ultimate. Instalacja poszła sprawnie. Już drugi tydzień wszystko działa jak należy i przyznam się że podoba mi się ta siódemka:-) Colin 2005 może bardziej przycina ale to może kwestia ustawień:-) Jednak cały czas nie daje mi spokoju ten problem z ponowną instalacją XP. Czy może być tak, że jest jakiś problem z kompem ale siódemka sobie z tym po prostu radzi? Co o tym myślicie?
Jak sprawdzić czy mam aktualny (odpowiedni) bios?


Dell Studio 1555, Intel Core 2 Duo T6600, 4GB RAM, Radeon HD 4500, Windows 7 Ultimate 32bit
-----------------------
Pozdrawiam - Orzeł
Awatar użytkownika
DELLMania
Dellmania Admin
Posty: 676
Rejestracja: 10 lip 2008, 15:52
Kontaktowanie:

Re: Dell Studio 1555 - Problem z instalacją XP - Siódemka ok

Postautor: DELLMania » 12 sie 2010, 18:22

Jeśli chodzi o ponowną instalację to prawdopodobnie instalowałeś system bez formatu dysku, zatem nowy Windows na starą kopię. Nie zawsze system wymienia sterowniki - jak jest nowsza wersja w komputerze to zostawia - zatem może to być przyczyną tego że system nie instalował się poprawnie. Jest narzędzie do diagnostyki całego Twojego systemu - powinieneś mieć to na płycie ze sterownikami. Aktualny BIOS możesz zawsze ściągnąć ze strony producenta - jest jednak ryzyko że podczas aktualizacji coś tam się posypie i ... bios do wymiany - cały moduł a co za tym idzie - problemiki. Było już o tym na forum. Jednak jeśli chcesz to zawsze chętnie pomożemy przy instalacji, aktualizacji itd.


Nie wstyd nie wiedzieć, lecz wstyd nie pragnąć swojej wiedzy uzupełnić.

Obsługa informatyczna firm. IT Company
Or
Orzeł
Posty: 8
Rejestracja: 10 sie 2010, 15:00

Re: Dell Studio 1555 - Problem z instalacją XP - Siódemka ok

Postautor: Orzeł » 12 sie 2010, 22:41

Przed ponowną instalacją XP najpierw zdjąłem partycje i formatowałem dysk. Nie mogłem tego zrobić przy instalacji XP bo wcześniej instalator się wywalał... Musiałem to robić za pomocą "Mini Windowsa" ( czy jakoś tak:-) odpalanego z pendrive. Dzięki niemu udało mi się także zrobić backup danych. Próbowałem instalować XP kilka razy i zawsze instalator się wywalał w tym samym momencie... Siódemka poszła od razu i od dwóch tygodni działa bez problemu... Może płyta z XP jest uszkodzona?? Hmm... Jeśli tak to na pewno nie mechanicznie...


Dell Studio 1555, Intel Core 2 Duo T6600, 4GB RAM, Radeon HD 4500, Windows 7 Ultimate 32bit
-----------------------
Pozdrawiam - Orzeł
Awatar użytkownika
DELLMania
Dellmania Admin
Posty: 676
Rejestracja: 10 lip 2008, 15:52
Kontaktowanie:

Re: Dell Studio 1555 - Problem z instalacją XP - Siódemka ok

Postautor: DELLMania » 12 sie 2010, 23:06

Nie, to raczej nie jest kwestia płyty. Skoro się blue screen pokazuje to płyta jest ok.
Poszukam tego softu do self testu dla Dell Studio i wrzucę na forum.


Nie wstyd nie wiedzieć, lecz wstyd nie pragnąć swojej wiedzy uzupełnić.

Obsługa informatyczna firm. IT Company

Wróć do „Laptopy Dell Studio”

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: DELLMania, Google [Bot]