Problemy z zasilaniem i dyskiem - dell nie chce pomóc.

Problemy związane z: Laptop Dell Inspiron
ad
adam.m
Posty: 9
Rejestracja: 14 kwie 2016, 17:21

Problemy z zasilaniem i dyskiem - dell nie chce pomóc.

Postautor: adam.m » 14 kwie 2016, 17:44

Witam

Mam następujące problemy z komputerem (Inspirion 7000):
1. Co jakiś czas wyskakuje mi Blue Blue screen. Po restarcie komputer nie wykrywa dysku twardego
Diagnostyka e-PSA pokazuje brak dysku i błąd 2000:0155
2. Bateria przestaje się ładować i komputer zaczyna działać dużo wolniej. Po wyciągnięciu wtyczki zasilacza z komputera bez zmian, po restarcie - bez zmian. Po wyłączeniu i włączeniu zasilacza do prądu wszystko wraca do normy.
3. Co jakiś czas przestają działać porty usb i ekran dotykowy.

Podjęte akcje:
1. Przywrócenie ustawień fabrycznych
2. Aktualizacja wszystkich sterowników
3 Aktualizacja biosa

Nic nie pomogło.

Komputer mam na gwarancji, więc kontaktowałem się z Dell'em, ale trafiłem na gościa, który twierdzi, że to wina Windowsa i że mam poszukać pomocy na forum Microsoft. Problem w tym, że komputer często nie wykrywa dysku, więc nie działa zanim Windows się jeszcze uruchomi a zasilacz nie ładuje komputera nawet jak jest wyłączony, ale gość wie swoje i dalej nie chce mi uwzględnić gwarancji.

Macie jakieś pomysły jak rozwiązać problem?


pi
piotr_solek
Dellmania UltraUser
Posty: 866
Rejestracja: 31 sie 2015, 12:39
Kontaktowanie:

Re: Problemy z zasilaniem i dyskiem - dell nie chce pomóc.

Postautor: piotr_solek » 17 kwie 2016, 10:31

Wyjmij baterię i przytrzymaj przycisk zasilanie przez 30sek. Zrób kopie zapasową ważnych danych. Jak błędy dalej wyskakują sprawdź oddzielnie stan dysku (programem do odczytu "SMART" ) bo być może uległ awarii. Odczytem smart możesz się posłużyć by reklamować usterkę.


Upgrade i konserwacja laptopów. Modemy wwan.
Optymalizacja systemów w obrębie OS bez zbędnego zaśmiecania dodatkowymi aplikacjami. Zgadywanie upss tz diagnostyka drobnych usterek.
Nie pracuje dla Dell.
Awatar użytkownika
MarekatDell
Dell Polska
Posty: 429
Rejestracja: 12 wrz 2013, 08:47

Re: Problemy z zasilaniem i dyskiem - dell nie chce pomóc.

Postautor: MarekatDell » 17 kwie 2016, 20:05

Adam,

Napisz do mnie prywatną wiadomość, w jej treści, podaj proszę numer Service Tag Twojego Inspirona. Przyjrzę się tej sprawie.


Pomoc techniczna online: http://dell.to/1hSq20B | Stan zamówienia: http://dell.to/1lHzKc0 |
Infolinia: 022 5795 700 | Formularz e-mail: http://dell.to/1p6GM6l | Aplikacja SupportAssist: http://dell.to/1tEnira

#Iwork4Dell
ad
adam.m
Posty: 9
Rejestracja: 14 kwie 2016, 17:21

Re: Problemy z zasilaniem i dyskiem - dell nie chce pomóc.

Postautor: adam.m » 19 kwie 2016, 00:35

W końcu po wielu negocjacjach mailowych dostałem propozycję wymiany dysku i zasilacza, choć nadal mam obawy, że problem tkwi gdzieś głębiej - "SMART" nie wykazał żadnych błędów.
Poczekam na technika, to i tak jakiś postęp.


ad
adam.m
Posty: 9
Rejestracja: 14 kwie 2016, 17:21

Re: Problemy z zasilaniem i dyskiem - dell nie chce pomóc.

Postautor: adam.m » 22 kwie 2016, 12:35

Był dzisiaj u mnie serwisant, który stwierdził jednoznacznie problem z płytą główną. Zadzwonił on do Centrum Dell'a, żeby o tym powiedzieć. Po zakończonej rozmowie serwisant powiedział, że w helpdesku skonsultowano się z technikiem zajmującym się moją sprawą i w rezultacie dostał polecenie nie wymieniania płyty. Kazali mu zrobić test e-PSA i jak wyjdzie ok to zamknąć sprawę.
Serwisant był zaskoczony. Powiedział, że chciałby mi pomóc, ale ma związane ręce - takie dostał instrukcje.
Wymienił jedynie zasilacz, który był m.in podejrzany.
Zaraz po tym jak wyszedł, komputer znów się zwiesił. Jako, że serwisant stał na parkingu, to dzwoniłem, żeby zobaczył, że problem wystąpił, ale on stwierdził, że sprawa została zamknięta i nic nie może zrobić.
Na miejscu byli moi koledzy, którzy przecierali oczy z wrażenia.
Jedyne co mi pozostaje to chyba zgłosić sprawę do UOKiK, bo ewidentnie ktoś się na mnie uwziął.


ad
adam.m
Posty: 9
Rejestracja: 14 kwie 2016, 17:21

Re: Problemy z zasilaniem i dyskiem - dell nie chce pomóc.

Postautor: adam.m » 22 kwie 2016, 22:37

Po wizycie serwisanta, tak ja przypuszczaliśmy oboje (ja i serwisant) - komputer nadal ma problemy:
- Problem ze wstawaniem systemu (Windows 10 z pełnym pakietem driverów ze strony Dell)
https://www.youtube.com/watch?v=wXvpvJgtQc0
- Problem z wyłączaniem komputera na różnych systemach operacyjnych:
=> Windows 10
https://www.youtube.com/watch?v=pI8t1LmfHQU
=> Windows 8.1 (inny dysk twardy)
https://www.youtube.com/watch?v=_3RpjCxt1rg
=> Ubuntu (z pendrive)
https://www.youtube.com/watch?v=Wo3v4MJ4Xng
Wszędzie ten sam efekt - co kilka razy, komputer nie wyłącza się do końca.
Będę wdzięczy za jakiekolwiek sugestie, jak mogę rozwiązać mój problem.

Edited:
Do dziwnych zachowań dorzucam jeszcze:
- problem z niedziałającymi portami USB:
https://www.youtube.com/watch?v=O4SgETmUrKg
- i szczyt wszystkiego - próba flashowania BIOSU bez pytania!
https://www.youtube.com/watch?v=PrXQgtdahGU


ad
adam.m
Posty: 9
Rejestracja: 14 kwie 2016, 17:21

Re: Problemy z zasilaniem i dyskiem - dell nie chce pomóc.

Postautor: adam.m » 12 maja 2016, 21:45

W końcu po 3 tyg. negocjacji serwis zgodził się wymienić płytę główną.
Wszystkie opisane problemy zniknęły.


Wróć do „Laptopy Dell Inspiron”

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Google [Bot]