Problem dosłownie z WSZYSTKIM!

Wszystkie sprawy związane z Windows 7 - Forum Windows 7.
iv
ivodest
Posty: 7
Rejestracja: 16 gru 2011, 12:04

Problem dosłownie z WSZYSTKIM!

Postautor: ivodest » 17 gru 2011, 17:46

Witam. Zakupiłem laptopa Dell XPS 15 (L502X) i mam problem z:
- podłączeniem się do internetu (kabla sieciowego nie wykrywa/żadnej sieci bezprzewodowej),
- podłączeniem jakiegokolwiek pen-drive'a,

To 2 główne problemy, a co za nimi idzie - nie mogę zainstalować reszty sterowników.
Jedynym sposobem dostarczenia sterowników na laptop jest płyta CD (Bluetooth także nie działa).
Wpisałem na stronie producenta swój Service Tag, wyświetliło rekomendowane dla mnie sterowniki, ściągnąłem, zainstalowałem i praktycznie żadnych zmian. Jedną ze zmian, jakie dostrzegłem była możliwość On/Off Bluetooth przez Fn+F2 (w miejscu, gdzie powinno się włączać sieć bezprzewodową).
Przez co pierwszy kontakt z Dell'em jest dla mnie niemalże traumatycznym przeżyciem.
Mogę dodać, iż komputer był zakupiony bez systemu operacyjnego, zainstalowałem na nim Win 7 Ultimate 32 bit. Próbowałem zainstalować Win 7 Professional 64 bit + SP1 (z programu MSDNA AA), lecz przy instalacji zostałem zapytany o jakiś sterownik, którego nie było (WTF!?) i instalacja dalej nie ruszyła...

Z góry dzięki za odp.


ni
niebieskikaloryfer
Dellmania User
Posty: 65
Rejestracja: 25 lis 2011, 07:38

Re: Problem dosłownie z WSZYSTKIM!

Postautor: niebieskikaloryfer » 18 gru 2011, 20:48

ivodest pisze:Przez co pierwszy kontakt z Dell'em jest dla mnie niemalże traumatycznym przeżyciem.
Mogę dodać, iż komputer był zakupiony bez systemu operacyjnego, zainstalowałem na nim Win 7 Ultimate 32 bit. Próbowałem zainstalować Win 7 Professional 64 bit + SP1 (z programu MSDNA AA), lecz przy instalacji zostałem zapytany o jakiś sterownik, którego nie było (WTF!?) i instalacja dalej nie ruszyła...

Z góry dzięki za odp.


Zabawny jesteś. Instalujesz system Windows 32 bit na komputerze który obsługuje tylko system W7 64 bit i wyżalasz się na forum że "coś" ci nie działa ? :)

Po pierwsze - ten komputer obsługuje tylko 64 bit. Po drugie - sterowniki instaluje się w odpowiedniej kolejności. Po trzecie - ta twoja akademicka wersja 64 bit nie posiada sterowników do AHCI więc albo zainstalujesz go na IDE albo załaduj sterowniki do AHCI podczas instalacji.


iv
ivodest
Posty: 7
Rejestracja: 16 gru 2011, 12:04

Re: Problem dosłownie z WSZYSTKIM!

Postautor: ivodest » 18 gru 2011, 22:34

Dzięki za odpowiedź. Jednak potrzebowałbym jeszcze pomocy w doborze sterownika AHCI (pobieram go stąd - http://downloadcenter.intel.com/Default.aspx?lang=eng - tak?)

Mam jeszcze jedno pytanie: jeżeli już uda mi się dostać do sterowników Della (cały dzisiejszy dzień jakiś error mi wyświetla) to w jakiej kolejności instalować te sterowniki i które? Bo po wpisaniu mojego Service Tag'u wyświetliło mi tylko jeden sterownik Removable Storage (który jak się okazało - już miałem) i 45 innych sterowników. Instalować WSZYSTKIE w takiej kolejności (http://support.euro.dell.com/support/topics/topic.aspx/emea/shared/support/downloads/pl/driver_install_order) czy może nie wszystkie są konieczne do zainstalowania?

Z góry dzięki za odp. I fakt, przyznaję się - instalacja 32 bitowego systemu była głupotą, jednak zrobiłem to z powodu zwątpienia w zainstalowany wczesniej system z MSDNA AA.


ni
niebieskikaloryfer
Dellmania User
Posty: 65
Rejestracja: 25 lis 2011, 07:38

Re: Problem dosłownie z WSZYSTKIM!

Postautor: niebieskikaloryfer » 19 gru 2011, 06:34

Link do kolejności dobry - jezeli nie masz danego urządzenia - pomijasz je.

Windows mozna zainstalowac w trybie IDE a potem aktywowac opcje : http://support.microsoft.com/kb/922976/pl

lub wypakowac na pendrive i zaladowac podczas instalacji : Intel Rapid Storage Technology


iv
ivodest
Posty: 7
Rejestracja: 16 gru 2011, 12:04

Re: Problem dosłownie z WSZYSTKIM!

Postautor: ivodest » 19 gru 2011, 10:04

Właśnie tu także pojawia się problem - zrzuciłem na pen-drive'a Intel Rapid Storage Technology, jednak nie widzi mi w ogóle pen-drive'a. Pewnie także z powodu braków sterownikow :/ a więc pozostaje mi ta pierwsza opcja?

BTW: posłużyłem się następującym narzędziem z podanego przez Ciebie artykułu - Microsoft Fix it 50470, co dalej? Muszę coś kombinować w BIOS'ie?


iv
ivodest
Posty: 7
Rejestracja: 16 gru 2011, 12:04

Re: Problem dosłownie z WSZYSTKIM!

Postautor: ivodest » 19 gru 2011, 16:36

Udało mi się zainstalować 64 bitowy system i skonfigurować prawie wszystko (przy niektórych sterownikach wystąpiły błędy). Największy problem mam teraz z instalacją sterowników do karty graficznej. Mianowicie przy instalacji nVidia-Driver (R305946) wyświetla mi błąd, że nie mam zainstalowanych: HD Audio Driver oraz 3D Vision Driver. Ściągnąłem pierwszy (Realtek) oraz drugi (strona nVidii), zainstalowałem i nadal ten sam błąd przy próbie instalacji sterowników do karty graficznej. Proszę o pomoc.


Awatar użytkownika
metachnet

Re: Problem dosłownie z WSZYSTKIM!

Postautor: metachnet » 20 gru 2011, 13:05

Witam,

mam taki sam problem jak ivodest :cry: Kupiłam laptopa dell XPS L502X i7 z systemem Free DOS z myślą, że zainstaluję Windows 7 32 bit (mam wykupioną licencję Win 7 Prof 32 bit a ponadto muszę niestety pracować w środowisku 16 i 32-bitowym). Nie ma żadnych sterowników do sytemu 32 bitowego !. Oczywiście serwis dell Polska zachował się standardowo - najpierw pańcia zdziwiła się, że "nie ma na naszej stronie sterowników ?". A potem powiedziała "nie ma i nie będzie". Jednym słowem Dell ma hasło handlowe: "zapłać i spier...aj".
Nie byłabym tak zdenerwowana, gdybym na stronie www.dell.com\pl znalazła ostrzeżenie, że komputer ten obsługuje tylko system 64-bitowy. Dałam się nabić w butelkę przez della. Ostrzegam wszystkich.
Poprosiłam kolegę "sprzętowca" o pomoc. Po przejrzeniu technicznej specyfikacjo komputera, długotrwałych przeszukiwaniach (kilka godzin) stron producentów sprzętu udało się koledze skompletować sterowniki do wszystkich urządzeń tego chińskiego składaka.
Cały koszmar prób znalezienia i zainstalowania driverów oczywiście spada na klienta - dell Polska umywa od tego ręce. Dobrze, że choć cena jest wysoka - bo obsługa i wsparcie na bardzo niskim poziomie.
Ogólnie - wieeelki minus!

Pozdrawiam
metachnet


ni
niebieskikaloryfer
Dellmania User
Posty: 65
Rejestracja: 25 lis 2011, 07:38

Re: Problem dosłownie z WSZYSTKIM!

Postautor: niebieskikaloryfer » 20 gru 2011, 18:34

ivodest pisze:Udało mi się zainstalować 64 bitowy system i skonfigurować prawie wszystko (przy niektórych sterownikach wystąpiły błędy). Największy problem mam teraz z instalacją sterowników do karty graficznej. Mianowicie przy instalacji nVidia-Driver (R305946) wyświetla mi błąd, że nie mam zainstalowanych: HD Audio Driver oraz 3D Vision Driver. Ściągnąłem pierwszy (Realtek) oraz drugi (strona nVidii), zainstalowałem i nadal ten sam błąd przy próbie instalacji sterowników do karty graficznej. Proszę o pomoc.



Nie ściągaj sterowników ze strony nvidii tylko z dell


ni
niebieskikaloryfer
Dellmania User
Posty: 65
Rejestracja: 25 lis 2011, 07:38

Re: Problem dosłownie z WSZYSTKIM!

Postautor: niebieskikaloryfer » 20 gru 2011, 18:42

metachnet pisze:Witam,

mam taki sam problem jak ivodest :cry: Kupiłam laptopa dell XPS L502X i7 z systemem Free DOS z myślą, że zainstaluję Windows 7 32 bit (mam wykupioną licencję Win 7 Prof 32 bit a ponadto muszę niestety pracować w środowisku 16 i 32-bitowym). Nie ma żadnych sterowników do sytemu 32 bitowego !. Oczywiście serwis dell Polska zachował się standardowo - najpierw pańcia zdziwiła się, że "nie ma na naszej stronie sterowników ?". A potem powiedziała "nie ma i nie będzie". Jednym słowem Dell ma hasło handlowe: "zapłać i spier...aj".
Nie byłabym tak zdenerwowana, gdybym na stronie http://www.dell.com\pl znalazła ostrzeżenie, że komputer ten obsługuje tylko system 64-bitowy. Dałam się nabić w butelkę przez della. Ostrzegam wszystkich.
Poprosiłam kolegę "sprzętowca" o pomoc. Po przejrzeniu technicznej specyfikacjo komputera, długotrwałych przeszukiwaniach (kilka godzin) stron producentów sprzętu udało się koledze skompletować sterowniki do wszystkich urządzeń tego chińskiego składaka.
Cały koszmar prób znalezienia i zainstalowania driverów oczywiście spada na klienta - dell Polska umywa od tego ręce. Dobrze, że choć cena jest wysoka - bo obsługa i wsparcie na bardzo niskim poziomie.
Ogólnie - wieeelki minus!

Pozdrawiam
metachnet


Jakim trzeba być mało rozgarniętym człowiekiem żeby takie rzeczy pisać. Kupiłaś Pańciu system z systemem czy bez ? Skoro kupiłaś z FreeDOSem to na twoich barkach spoczywa to co sobie zainstalujesz, skąd zainstalujesz i jak zainstalujesz. Czy to jest takie trudne do zrozumienia ?

Dlaczego kłamiesz tutaj na forum i wprowadzasz wszystkich w błąd ? Nie ma żadnej informacji o obsłudze systemu TYLKO 64-bitowego ? A co to jest ? http://configure.euro.dell.com/dellstor ... x-proc-mod

Z tego co widzę na stronie nie ma nawet opcji zeby kupić go z freedosem, wiec nie kupiłaś go bezpośrednio od della. Tak trudno bylo zapytać swojego sprzedawcy czy obsługuje system 32 bitowy ?

Dobrze ze pracuje w innej branzy IT. Teraz wiem co czuja pracownicy wsparcia obslugujac takich głąbów.


iv
ivodest
Posty: 7
Rejestracja: 16 gru 2011, 12:04

Re: Problem dosłownie z WSZYSTKIM!

Postautor: ivodest » 20 gru 2011, 21:04

niebieskikaloryfer pisze:Nie ściągaj sterowników ze strony nvidii tylko z dell


Sciagnalem sterowniki ze strony Dell'a, ale...
po 1: Niektorych sterownikow nie da sie sciagnac. Sa usuniete z serwera or sth...
po 2: Przy instalacji tych sterownikow graficznych (sciagnietych ze strony Dell'a) wyswietla mi komunikat o nieposiadaniu sterownikow nVidii, dlatego tez sciagnalem je ze strony nVidii, prosze o czytanie ze zrozumieniem.
po 3: jakby ktos mial plytke z owym zestawem sterownikow do ów laptopa to prosilbym o kontakt w celu wyslania ich jako .iso lub jakos inaczej.

Zainstalowalem prawie (procz problemow z tymi od grafiki) wszystkie sterowniki jakie byly rekomendowane, w odpowiedniej kolejnosci i: nie swieci mi klawiatura (choc powinna), klawisze Fn nie dzialaja tak jak powinny, sporo errorów ze strony windowsa (chociaz jest on aktualnej licencji microsoftu (win 7 pro msdna aa) )

BTW: męczarnia.

Co do tego systemu to obawiam sie, ze moze byc to wina 'niedellowego systemu' ;/


Awatar użytkownika
metachnet

Re: Problem dosłownie z WSZYSTKIM!

Postautor: metachnet » 21 gru 2011, 12:26

niebieskikaloryfer pisze:
Jakim trzeba być mało rozgarniętym człowiekiem żeby takie rzeczy pisać. Kupiłaś Pańciu system z systemem czy bez ? Skoro kupiłaś z FreeDOSem to na twoich barkach spoczywa to co sobie zainstalujesz, skąd zainstalujesz i jak zainstalujesz. Czy to jest takie trudne do zrozumienia ?

Dlaczego kłamiesz tutaj na forum i wprowadzasz wszystkich w błąd ? Nie ma żadnej informacji o obsłudze systemu TYLKO 64-bitowego ? A co to jest ? http://configure.euro.dell.com/dellstor ... x-proc-mod

Z tego co widzę na stronie nie ma nawet opcji zeby kupić go z freedosem, wiec nie kupiłaś go bezpośrednio od della. Tak trudno bylo zapytać swojego sprzedawcy czy obsługuje system 32 bitowy ?

Dobrze ze pracuje w innej branzy IT. Teraz wiem co czuja pracownicy wsparcia obslugujac takich głąbów.



Szanowny Panie Niebieski Kaloryferze !

Dlaczego nazywasz mnie "głąbem" i "nierozgarniętym człowiekiem" ? Przecież piszemy tu o komputerach, wsparciu technicznym, problemach z instalacją oprogramowania. Rozumiem, że inwektywy to Twoje podstawowe "argumenty" w rozmowach z klientami, którzy nie pracują w branży IT :(. Niestety nie każdy ma zaszczyt w tej branży pracować.

Po pierwsze, nie kupiłam rzeczonego laptopa w firmowym sklepie Dell ale nie kupiłam go też od wietnamczyka na bazarze. W cywilizowanym świecie produkty firmy Dell można nabyć nie tylko w jedynym słusznym sklepie firmowanym przez Dell'a ale również u jego partnerów handlowych. Nie zmienia to jednak faktu, że dalej jest to produkt firmy Dell (posiada wszelkie certyfikaty, numery seryjne i Dell Service Tag figurujący w bazie danych pomocy technicznej Dell'a) i użytkownik oczekiwałby wsparcia z ich strony. Nawet jeśli skieruję swoje pytania i prośby o pomoc do sprzedawcy laptopa, to będzie on występował jako pośrednik między mną, a serwisem firmy Dell i efekt pomocy będzie taki sam czyli żaden.

Po drugie, płyta z systemem FreeDOS nie była dołożona do zestawu przez bezpośredniego sprzedawcę,
tylko umieścił ją tam producent razem z instrukcją konfiguracji, certyfikatami zgodności z normami i paroma mniej lub bardziej potrzebnymi papierami. Jeżeli zakładasz, że kupiłam laptopa z procesorem i7 i 500 gigabajtowym dyskiem do pracy w DOSie, to faktycznie masz mnie za bardzo mało rozgarniętego człowieka. Skoro sprzedawana jest taka konfiguracja producent zakłada (i chwała mu za to, bo dzięki temu zestaw jest tańszy), że jestem w posiadaniu systemu operacyjnego i sama go sobie zainstaluję. I tak jest w istocie, moja firma posiada wykupioną licencję MOLP na 10 instalacji Windowsa 7 Professional w wersji 32 bit i taki system chciałabym zainstalować. Dodatkowym powodem jest konieczność używania aplikacji 16-bitowych czego w prosty sposób w wersji 64-bitowej zrobić się nie da ale o tym pisałam już wcześniej.

Po trzecie, na wskazanej przez Ciebie stronie nie ma żadnej informacji, że ten model działa tylko i wyłącznie z systemem 64-bitowym, jest tam tylko informacja, że w tej konfiguracji zainstalowany jest system 64-bitowy. W dokumentacji i na opakowaniach laptopa nie zauważyłam też napisów "FOR WIN7 64-BIT ONLY".

Moja negatywna opinia nie dotyczy samego komputera i jego jakości (to dopiero wyjdzie w praniu) ale poziomu obsługi, a raczej braku obsługi ze strony serwisu i pracowników wsparcia technicznego. Skoro przeszukując net można skompletować sterowniki do sytemu Win7 32-bit, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby były one dostępne w jednym miejscu, czytaj na stronie Dell'a. Tyle i aż tyle.

Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt
metachnet


ni
niebieskikaloryfer
Dellmania User
Posty: 65
Rejestracja: 25 lis 2011, 07:38

Re: Problem dosłownie z WSZYSTKIM!

Postautor: niebieskikaloryfer » 21 gru 2011, 22:59

To jest po prostu nieprawdopodobne to co wypisujesz...oczywiście w głupocie.

Pracownicy Della mają wspierać Ciebie, osobę która kupiła komputer bez systemu, gdzie wyraźnie na stronie jest napisane, że brak jest sterowników do wersji 32 bit ? W jaki niby sposób ? Mają przeszukiwać internet dla wielmożnej pani w poszukiwaniu sterowników ?"

Zagadka na logikę. Skoro na stronie dell ten komputer można kupić tylko z systemem 64 bitowym, a na stronie sterowników sa one tylko i wyłącznie do 64 bit to czy w całej swojej prostocie nie oznacza to że...jedynym systemem wspieranym przez Dell jest Windows 7 64-bit ? Nie wiem w jaki sposób bardziej ci to wyjaśnić...może spróbuje na jabłkach ?

Ja oferuje Tobie moje zajebiste zielone jabłka, takiej zieleni jeszcze na oczy nie widziałaś. Kupujesz więc ode mnie to zielone jabłko, ale po paru dniach stwierdzasz że nie chcesz mieć zielonego tylko czerwone. Więc dzwonisz do mnie i mnie oczerniasz dlaczego nie możesz zmienić skórki na czerwoną, skoro na jabłkach w domu masz czerwoną skórkę, a nawet 10 skórek. Wyjaśnienia że sprzedaje tylko i wyłącznie zielone jabłka do ciebie nie trafiają, a kolega z ogrodu obiera czerwoną skórkę i nakłada na również obrane zielone jabłko. Niby wszystko jest ok, ale ty wciąż się dziwisz dlaczego sprzedaje zielone jabłka bez funkcji zmiany skórki na czerwone.


Inny przykład motoryzacyjny. Jeżeli producent samochodu umieszcza zwykły papierowy filtr powietrza i w instrukcji do tego samochodu zaleca używanie tylko i wyłącznie papierowego filtra, to zadzwonisz do producenta i będziesz go oczerniać na forach bo powie ci że nie ma możliwości montażu stożkowego filtru powietrza ? (mimo że kolega "sprzetowiec-mechanik" dosztukuje filtr)

podsumowując to jest naprawdę bardzo proste i dziwie się że takie osoby dzwonią z takimi problemami a potem wylewają swoje gorzkie żale na forum.

1. Kupiłaś komputer bez systemu - radź sobie sama z zainstalowaniem systemu oraz z doborem sterowników.
2. Nie wiesz jaki system operacyjny jest dedykowany do urządzenia - zapytaj sprzedawcy lub pomocy technicznej - ewentualnie wydedukuj sama z listy dostępnych sterowników na stronie.
3. Chcesz na siłę zainstalować system, który nie jest dedykowany - nie dzwoń do pomocy technicznej i nie oczerniaj ich na forum które czyta multum osób.
4. Nawet jeżeli zainstalowałaś z kolega na siłę sterowniki x32 pod architekturę x64 to ogromna prośba - nie męcz nikogo ani na forum ani przez telefon ze wyskakują ci Bluescreeny, po potem ponownie będziesz wypisywać brednie ze nikt ci nie udziela wsparcia.


Awatar użytkownika
metachnet

Re: Problem dosłownie z WSZYSTKIM!

Postautor: metachnet » 22 gru 2011, 11:59

@niebieskikaloryfer
Ciężko dyskutować z osobą, która nie posiadła umiejętności czytania ze zrozumieniem.

Analogie z ogrodnictwa i motoryzacji są nieczytelne i są absolutnie nieadekwatne
do ilustrowania mojego przypadku.
Branża IT, w której pracujesz jest prawdopodobnie tak szumnie nazwaną prostą
Informacją Turystyczną. Nie masz rozeznania, jakie konfiguracje laptopów Dell
proponuje swoim partnerom handlowym. Przeczytałeś na stronie internetowej
o komputerze z zainstalowanym Win7 64 bit i na tym oparłeś całą swoją
wiedzę o informatyce. Nie zrozumiałeś ani jednego zdania, z tego co napisałam.
Napisałam o zakupie zupełnie innej konfiguracji laptopa.

Chcę ostrzec następnych kupujących laptopa z Free DOSem (a posiadających licencję
Win7 32 bit), że pracownicy wsparcia technicznego Dell albo nie potrafią
albo im się nie chce zebrać na swojej stronie kompletu sterowników do takiego systemu.
Jeśli nie potrafią - to ich zwolnić, ale jeśli nie chcą - to zwłaszcza ich zwolnić.

Mając w pamięci powiedzenie: "nie dyskutuj z durniem, bo sprowadzi cię do swego
poziomu, a potem pokona doświadczeniem" wyłączam się i nie interesują mnie dalsze
Twoje wypociny.
Kaloryfer wymaga odpowietrzenia (oczywiście 64 bitowego ;P)
EOT


ni
niebieskikaloryfer
Dellmania User
Posty: 65
Rejestracja: 25 lis 2011, 07:38

Re: Problem dosłownie z WSZYSTKIM!

Postautor: niebieskikaloryfer » 22 gru 2011, 20:52

Niestety, ale jesteś żałosna :) Dla osób które mają jakiekolwiek pojęcie o systemie operacyjnym i sterownikach jesteś zupełnym pośmiewiskiem. Kobieto, czy ty myślisz ze pracownicy pomocy technicznej zarządzają stroną internetową? Czy ty myślisz że oni "kompletują" sterowniki ? A może je jeszcze programują ? :)

Chcę ostrzec wszystkich przed głupotami które wypisuje osoba powyżej. Nie ma ona zielonego pojęcia o czym pisze, ale jak widać lubi brnąc w tym dalej. Jeżeli kupujecie komputer bez systemu to w waszej gestii jest znalezienie sterowników do systemu którego NIE ZALECA I NIE WSPIERA PRODUCENT sprzętu. Z mojego punktu widzenia jest to logiczne. Forumowiczka wyzej ma problemy z logicznym myśleniem.

Poniższy obrazek udowadnia że autorka bredni, pogrążyła się całkowicie w swojej głupocie :

Obrazek


Awatar użytkownika
aniakula

Re: Problem dosłownie z WSZYSTKIM!

Postautor: aniakula » 01 paź 2012, 14:55

Polecam zainstalować ubuntu. Ja to zrobiłem i nie pamiętam kiedy ostatni raz mi się zawiesił komputer :)


Wróć do „Laptopy Dell i Windows 7”

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Google [Bot]