częste problemy z Latitude E6540

Problemy związane z: Laptop Dell Latitude
re
remicco
Posty: 2
Rejestracja: 08 wrz 2014, 11:44

częste problemy z Latitude E6540

Postautor: remicco » 08 wrz 2014, 11:56

Witam,
od stycznia 2014 mam laptop Dell Latitude E6540. Od tego czasu już wiele razy był serwisowany (m.in. z powodu niedopasowanej obudowy, klawisza odmawiającego współpracy czy też - ostatnio - problemu z kartą wifi, która musiała zostać zastąpiona nową).

Obecny problem, który pojawił się po raz pierwszy kilka miesięcy temu, ale na jakiś czas jakby ucichł, by teraz znowu powrócić, to okazjonalne przygasanie matrycy. Nie ma znaczenia, czy laptop podłączony jest do sieci (tak jest najczęściej) lub działa na baterii i czy w danej chwili jest używany czy też nie, matryca potrafi co jakiś czas samoczynnie przygasnąć na czas około 2-3 sekund. Następnie rozjaśnia się i działa poprawnie.
Wszystkie sterowniki są aktualne (pobrane i zainstalowane ze strony Dell'a jak i od Microsoft). System to Windows 8.1 64-bity.
Może ktoś doświadczył podobnego problemu z przygasaniem matrycy i wie, dlaczego tak się dzieje?
Odechciewa mi się już dzwonić do Della i średnio co miesiąc zgłaszać jakiś nowy problem.

Pozdr.
remicco


re
remicco
Posty: 2
Rejestracja: 08 wrz 2014, 11:44

Re: częste problemy z Latitude E6540

Postautor: remicco » 08 wrz 2014, 17:44

Jest jeszcze coś takiego: transportuję laptopa w plecaku, został oczywiście wcześniej prawidłowo wyłączony, przychodzę do domu, kładę na stole, podłączam zasilanie i kabel LAN a laptop jest już włączony, całkowicie bez mojej ingerencji. Czy to normalne? Chyba nie ...


Awatar użytkownika
MarekatDell
Dell Polska
Posty: 429
Rejestracja: 12 wrz 2013, 08:47

Re: częste problemy z Latitude E6540

Postautor: MarekatDell » 14 wrz 2014, 20:11

Diagnostykę proponuję rozpocząć wyłączeniem technologii oszczędzania energii wyświetlacza oraz automatycznego odświeżania w ustawieniach zasilania panelu karty graficznej Intel.


Pomoc techniczna online: http://dell.to/1hSq20B | Stan zamówienia: http://dell.to/1lHzKc0 |
Infolinia: 022 5795 700 | Formularz e-mail: http://dell.to/1p6GM6l | Aplikacja SupportAssist: http://dell.to/1tEnira

#Iwork4Dell
Pi
Piotr_p_82
Posty: 2
Rejestracja: 22 lis 2014, 11:48

Re: częste problemy z Latitude E6540

Postautor: Piotr_p_82 » 22 lis 2014, 12:14

Witam serdecznie. E 6540 posiadam od miesiąca. Chciałbym się dołączyć do wątku ponieważ obserwuje w tym modelu również problemy. Z migotaniem ekranu poradziłem sobie, jednakże po prawdziwej batalii systemów operacyjnych dochodzę do wniosku że jest to problem ze sterownikami. Problem występuje u mnie tylko Windows 8.1. Nie aktualizowałem sterowników karty graficznej intel ani tej od AMDto wyeliminowało ten problem.

Mam jednak inny dylemat. Piszę ponieważ męczę się z innym problemem w tym modelu otóż od samego początku występuje w nim problem z dźwiękiem - Trzeszczący dźwięk. Testowałem to na różnych systemach operacyjnych. Okazuje się że ta przypadłość nie występuje tylko na systemach live Ubuntu. Zarówno w Windows 7 jak i 8.1 problem jest uciążliwy. Pomaga jedynie instalacja aplikacji SRS Audio Sandbox tego sterownika. Próba z jakimi kolwiek sterownikami nie przynosi rezultatu, zarówno tymi starszymi jak i nowszymi ze strony Della. Prośba o pomoc.


Awatar użytkownika
MarekatDell
Dell Polska
Posty: 429
Rejestracja: 12 wrz 2013, 08:47

Re: częste problemy z Latitude E6540

Postautor: MarekatDell » 27 lis 2014, 17:42

Problem występuje na słuchawkach czy głośnikach wbudowanych w laptopa? A może tu i tu?
Próbowałeś aktualizować BIOS?


Pomoc techniczna online: http://dell.to/1hSq20B | Stan zamówienia: http://dell.to/1lHzKc0 |
Infolinia: 022 5795 700 | Formularz e-mail: http://dell.to/1p6GM6l | Aplikacja SupportAssist: http://dell.to/1tEnira

#Iwork4Dell
Pi
Piotr_p_82
Posty: 2
Rejestracja: 22 lis 2014, 11:48

Re: częste problemy z Latitude E6540

Postautor: Piotr_p_82 » 28 lis 2014, 16:18

MarekatDell pisze:Problem występuje na słuchawkach czy głośnikach wbudowanych w laptopa? A może tu i tu?
Próbowałeś aktualizować BIOS?

Witam problem występował na słuchawkach i na głośnikach zewnętrznych jak i na tych wbudowanych w laptop. Piszę że problem występował ponieważ okazało się że dźwięk w komputerze zakłócał program

"AIDA 64 Extreme"

- do diagnostyki komputera, powodując trzaski w głośnikach a nawet w dźwiękach systemowych. Problem znikł po wyłączeniu tego programu. Natomiast nie wiem dlaczego się tak działo i czy to nie jest spowodowane jakąś wadą czy to sprzętową czy sterownikiem. Bios był aktualizowany ze strony Della, było to zalecane, mówię tu o biosie laptopa a nie firmware podzespołów.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2014, 14:55 przez Piotr_p_82, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
MarekatDell
Dell Polska
Posty: 429
Rejestracja: 12 wrz 2013, 08:47

Re: częste problemy z Latitude E6540

Postautor: MarekatDell » 30 lis 2014, 21:31

Cieszę się, że udało Ci się rozwiązać ten problem. Czasem z pozoru poważny problem sprzętowy może być powodowany przez oprogramowanie. Aby mieć zupełną pewność co do poprawności działania Twojego sprzętu, polecam Ci przeprowadzenie diagnostyki wbudowanej w BIOS. Uruchomisz ją poprzez wejście do Boot Menu (F12) podczas uruchamiania laptopa.


Pomoc techniczna online: http://dell.to/1hSq20B | Stan zamówienia: http://dell.to/1lHzKc0 |
Infolinia: 022 5795 700 | Formularz e-mail: http://dell.to/1p6GM6l | Aplikacja SupportAssist: http://dell.to/1tEnira

#Iwork4Dell

Wróć do „Laptopy Dell Latitude”

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Google [Bot]